Użytkownicy social media w Polsce i na świecie

użytkownicy social media

Ilu jest użytkowników social media na świecie? Według raportu datareportal.com jest ich już 5,17 miliarda w 2024 roku (wzrost z 4,2 miliarda w 2021 roku). Jest to zawrotne 63,7 proc. całej populacji naszej planety. Uogólniając można stwierdzić, że użytkownicy social media to zarówno młodzi, starzy, bogaci, mniej zamożni, kobiety, mężczyźni… Jednak gdy przyjrzymy się poszczególnym platformom i serwisom to możemy wychwycić wiele specyficznych cech ich użytkowników. Jest to podstawowy insight dla każdej firmy, która zastanawia się nad swoją obecnością w social media. Poniżej przygotowałem dla Ciebie zestawienie dostępnych danych na temat użytkowników poszczególnych serwisów social media.

Na skróty:
Użytkownicy Facebooka w Polsce i na świecie
Użytkownicy Instagrama w Polsce i na świecie
Użytkownicy Twitter w Polsce i na świecie
Użytkownicy Youtube w Polsce i na świecie
Użytkownicy TikToka w Polsce i na świecie

W wolnej chwili warto zapoznać się z wynikami wyżej wspomnianego badania. Znajdziesz tam wyniki ogólne dla całej populacji, kontynentów jak również poszczególnych krajów, w tym Polski (kliknij w link). Jednocześnie chciałbym, żebyś pamiętał w przypadku wyników z naszego kraju, że jeśli chodzi o liczbę użytkowników poszczególnych platform zdecydowanie dokładniejsze wyniki przedstawia każdego miesiąca Gemius.

Użytkownicy Facebooka na świecie i w Polsce 2024

  • Globalnie Facebook ma ponad 3,06 miliarda użytkowników miesięcznie z czego 2,11 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia (2024, źródło META).
  • META ze wszystkimi aplikacjami (Facebook, Instagram, Whatsapp) może pochwalić się aż 3,27 miliardami aktywnych użytkowników dziennie DAU (czerwiec 2024)
  • Globalnie 56,7 proc, użytkowników Facebooka to mężczyźni. Najbardziej liczną grupą demograficzną jest 25-34, na drugim miejscu jest grupa 18-24 lata, co przeczy powszechnej opinii, że młodzi z pokolenia Z i alfa nie korzystają z platformy
  • Przeciętnie użytkownik Facebooka spędza na nim niecałe 31 minut. Najmniej (22 minuty) grupa 18-24, a najwięcej grupa 55-64 (45 min). Źródło: demandsage.com
  • Najwięcej użytkowników Facebooka jest w Indiach – 375 milionów. Na kolejnych miejscach są Stany Zjednoczone (194 miliony) i Indonezja (117 milionów)
  • W Polsce w kwietniu 2024 roku Facebook miał 24,7 miliona użytkowników (źródło: NapoleonCat), z czego 55,3 proc. stanowiły kobiety, a najliczniejszą grupą wiekową była 25-34 lata

 

Liczba użytkowników Instagrama w Polsce i na świecie

  • 1,22 miliarda osób korzysta z Instagrama każdego miesiąca (źródło: Digital Trends 2021)
  • 500 milionów (co drugi użytkownik) korzysta z Instagram Stories
  • Najbardziej liczną grupą na Instagramie globalnie są osoby w wieku 18-34 lata, 60 proc. wszystkich użytkowników
  • w 2020 roku przeciętny użytkownik Instagrama w USA spędzi na nim 28 minut dziennie (źródło: eMarketer)
  • Każdego dnia 200 milionów użytkowników aplikacji odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy (źródło)
  • Zdjęcie zamieszczone na Instagramie ma przeciętnie o 23 proc. mniejsze zaangażowanie na Facebooku (socialmediatoday.com)
  • ponad połowa użytkowników Instagrama korzysta przynajmniej raz w miesiącu w funkcji eksploruj w celu znalezienia produktów, celebryty, inspiracji itp
  • 69 proc. budżetów na influencerów w USA jest wydawanych na działania na Instagramie (eMarketer)
  • W Polsce z Instagrama korzysta 9,8 mln. użytkowników (marzec 2021) z czego 59,1 proc. to kobiety
  • Co piąty użytkownik Instagrama w Polsce to kobieta w wieku 18-24 lata
Użytkownicy Instagram Polska

Kliknij i dowiedz się więcej na temat strategii prowadzenia konta na Instagramie.

Ile osób korzysta z Twittera?

  • globalnie z Twittera korzysta 330 milionów użytkowników (źródło: Statista), z czego 139 milionów codziennie
  • 34 proc. użytkowników Twittera to kobiety (źródło)
  • Dziennie publikowanych jest ponad pół miliarda tweetów (źródło: Twitter)
  • 63 proc. użytkowników jest w wieku 35-65 lat (źródło)
  • jedna sesja na Twitterze trwa 3,39 minuty (źródło: Statista)

Kto ogląda Youtube’a?

  • Miesięcznie z serwisu korzysta 2 miliardy ludzi
  • Dziennie na Youtube oglądanych jest miliard godzin materiałów wideo
  • Co minutę wgrywanych jest 500 godzin nowych treści wideo
  • 70 proc. obejrzeń materiałów wideo odbywa się na urządzeniach mobilnych (źródło: Youtube)
  • Przeciętny czas jednej sesji to około 40 minut (źródło)

Użytkownicy Tiktoka w Polsce i na świecie

  • W USA przeciętny użytkownik aplikacji spędza na niej 858 minut miesięcznie. To blisko dwa razy więcej niż w październiku 2019 roku
  • Globalnie TikTok ma miliard aktywnych użytkowników miesięcznie
  • W Chinach z aplikacji (w wersji Douyin) korzysta dziennie 600 milionów osób
  • 79 procent przychodów aplikacja notuje z Chin, 8 procent z USA
  • W Polsce mamy 13 milionów realnych użytkowników aplikacji (maj 2022, źródło: Gemius, Wirtualne Media)

Liczba użytkowników Goldenline w Polsce

  • 2,83 miliona zarejestrowanych użytkowników (źródło: Goldenline)
  • codziennie przybywa około 320 nowych użytkowników i 30 opinii na temat pracodawców
  • najpopularniejsze zawody to: specjalista ds. sprzedaży, księgowa, specjalista ds. obsługi klienta, specjalista ds. marketingu
  • najliczniej reprezentowane branże to: finanse, ekonomia, sprzedaż, administracja biurowa
  • 0,9 miliona użytkowników jest w wieku 30-40 lat

::

Statystyk dotyczących serwisów social media jest o wiele więcej. Dlatego też zachęcam do pogłębiania swojej wiedzy poprzez zaglądanie do wyżej wymienionych źródeł. Wpis na bieżąco aktualizuje o nowe statystyki – jeśli uważasz, że jakiejś istotnej danej brakuje, proszę wyślij mi ją w wiadomości prywatnej na Facebooku bądź zostaw link w komentarzu.

Książka social media
„Zrozumieć social media” – książka, która przeprowadzi Cię przez najważniejsze aspekty mediów społecznościowych, ich wpływu na psychikę, oddziaływania na całe społeczeństwa oraz sposobu w jaki z nich korzystamy.
 
 

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ