Skip to content
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
  • Aktualności
        • NAJNOWSZE WPISY

          Aktualności Social Media

          Social Dilemma: czy warto obejrzeć nowy dokument Netflixa?

          Aktualności Social Media

          KFC i niespodziewana zmiana zdjęcia profilowego na Facebooku

          Aktualności

          Goldenline: reaktywacja polskiego serwisu

  • Social media
        • NAJNOWSZE WPISY

          Social Media

          Jak zmieniły się media społecznościowe w ciągu dekady?

          Social Media

          Social media: czym są i dlaczego z nich korzystamy

          Social Media

          Trendy social media 2021

  • Marketing
        • NAJNOWSZE WPISY

          Marketing

          Era śmieciowego contentu w social media

          Marketing

          Social media i komunikacja online w hotelarstwie – webinar

          Marketing Social Media

          Ile kosztują DOBRE szkolenia social media

  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie

Użytkownicy social media w Polsce i na świecie

  • , Social Media
social media users

Według corocznego badania Wearesocial.com i Hootsuite w styczniu 2019 roku z mediów społecznościowych korzystało już 3,25 mld osób. Jest to zawrotne 42 proc. całej populacji naszej planety. Uogólniając można stwierdzić, że użytkownicy social media to zarówno młodzi, starzy, bogaci, mniej zamożni, kobiety, mężczyźni… Jednak gdy przyjrzymy się poszczególnym platformom i serwisom to możemy wychwycić wiele specyficznych cech ich użytkowników. Jest to podstawowy insight dla każdej firmy, która zastanawia się nad swoją obecnością w social media. Poniżej przygotowałem dla Ciebie zestawienie dostępnych danych na temat użytkowników poszczególnych serwisów social media.

 

W wolnej chwili warto zapoznać się z wynikami wyżej wspomnianego badania. Znajdziesz tam wyniki ogólne dla całej populacji, kontynentów jak również poszczególnych krajów, w tym Polski (kliknij w link). Jednocześnie chciałbym, żebyś pamiętał w przypadku wyników z naszego kraju, że jeśli chodzi o liczbę użytkowników poszczególnych platform zdecydowanie dokładniejsze wyniki przedstawia każdego miesiąca Gemius.

Użytkownicy Facebooka

  • Globalnie Facebook ma ponad 2,4 miliarda użytkowników miesięcznie z czego 1,59 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia (lipiec 2019, źródło Facebook).
  • W Europie liczba miesięczna użytkowników to 385 milionów, w Azji ponad miliard, a w Ameryce Północnej (USA + Kanada) 244 miliony.
  • 48 proc. wszystkich przychodów Facebooka w Q2 2019 roku wygenerowały właśnie te 244 miliony z Ameryki Północnej.
  • Średni przychód z jednego użytkownika Facebooka (ARPU) to 7,05$. Najwyższy jest z użytkowników z Ameryki Północnej – 33,27$. Dla porównania ARPU z Azji i Pacyfiku to zaledwie 3,04$, a Europy 10,7$
  • Najwięcej użytkowników Facebooka jest w Indiach – 270 milionów (źródło)
  • Globalnie największą grupą użytkowników serwisu są mężczyźni w wieku 25-34 (19 proc.). Zaraz za nimi są mężczyźni 18-24 (16 proc.) i kobiety 25-34 (13 proc.) (źródło)
  • 51 proc. amerykańskich nastolatków używa Facebooka, który w tej grupie wiekowej przegrywa ze Snapchatem, Instagramem i Youtubem
  • W Polsce jest 18,3 mln. użytkowników Facebooka (Październik 2019)
  • Najliczniejszą grupą w Polsce są osoby w wieku 25-34 lat (27,8 proc.)

Dodatkowe statystyki Facebooka i nie tylko w przyjazny sposób zostały przedstawiony też na stronie acodez.in/facebook-users-worldwide/

Liczba użytkowników Instagrama w Polsce i na świecie

  • liczba użytkowników Instagrama na świecie przekroczyła miliard miesięcznie (źródło: Instagram)
  • 500 milionów (co drugi użytkownik) korzysta z Instagram Stories
  • w 2020 roku przeciętny użytkownik Instagrama w USA spędzi na nim 28 minut dziennie (źródło: eMarketer)
  • Każdego dnia 200 milionów użytkowników aplikacji odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy (źródło)
  •  Zdjęcie zamieszczone na Instagramie ma przeciętnie o 23 proc. mniejsze zaangażowanie na Facebooku (socialmediatoday.com)
  • ponad połowa użytkowników Instagrama korzysta przynajmniej raz w miesiącu w funkcji eksploruj w celu znalezienia produktów, celebryty, inspiracji itp
  • 69 proc. budżetów na influencerów w USA jest wydawanych na działania na Instagramie (eMarketer)
  • W Polsce z Instagrama korzysta blisko 7 mln. użytkowników z czego 59,1 proc. to kobiety
  • Co piąty użytkownik Instagrama w Polsce to kobieta w wieku 18-24 lata

Kliknij i dowiedz się więcej na temat strategii prowadzenia konta na Instagramie.

Ile osób korzysta z Twittera?

  • globalnie z Twittera korzysta 330 milionów użytkowników (źródło: Statista), z czego 139 milionów codziennie
  • 34 proc. użytkowników Twittera to kobiety (źródło)
  • Dziennie publikowanych jest ponad pół miliarda tweetów (źródło: Twitter)
  • 63 proc. użytkowników jest w wieku 35-65 lat (źródło)
  • jedna sesja na Twitterze trwa 3,39 minuty (źródło: Statista)

Kto ogląda Youtube’a?

  • Miesięcznie z serwisu korzysta 2 miliardy ludzi
  • Dziennie na Youtube oglądanych jest miliard godzin materiałów wideo
  • Co minutę wgrywanych jest 500 godzin nowych treści wideo
  • 70 proc. obejrzeń materiałów wideo odbywa się na urządzeniach mobilnych (źródło: Youtube)
  • Przeciętny czas jednej sesji to około 40 minut (źródło)

Liczba użytkowników Goldenline w Polsce

  • 2,83 miliona zarejestrowanych użytkowników (źródło: Goldenline)
  • codziennie przybywa około 320 nowych użytkowników i 30 opinii na temat pracodawców
  • najpopularniejsze zawody to: specjalista ds. sprzedaży, księgowa, specjalista ds. obsługi klienta, specjalista ds. marketingu
  • najliczniej reprezentowane branże to: finanse, ekonomia, sprzedaż, administracja biurowa
  • 0,9 miliona użytkowników jest w wieku 30-40 lat

::

Statystyk dotyczących serwisów social media jest o wiele więcej. Dlatego też zachęcam do pogłębiania swojej wiedzy poprzez zaglądanie do wyżej wymienionych źródeł. Wpis na bieżąco aktualizuje o nowe statystyki – jeśli uważasz, że jakiejś istotnej danej brakuje, proszę wyślij mi ją w wiadomości prywatnej na Facebooku bądź zostaw link w komentarzu.

„Zrozumieć social media” – książka, która przeprowadzi Cię przez najważniejsze aspekty mediów społecznościowych, ich wpływu na psychikę, oddziaływania na całe społeczeństwa oraz sposobu w jaki z nich korzystamy.

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >




POLULARNE WPISY

Jak stworzyć viral content?

Grupy na Facebooku: poradnik jak z nich korzystać

Kiedy publikować w social media

Kiedy publikować na Facebooku, Twitterze, Instagramie i LinkedIn?

Community Manager: zakres obowiązków i zarobki




UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

SZKOLENIA

DODAJ KOMENTARZ

Blog o marketingu, reklamie, mediach i trendach. Zapraszam do kontaktu.

Envelope Facebook-f Twitter Linkedin-in Instagram

O MNIE

36297895_2114713721891794_5127072511875350528_n
Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

STRONY

  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie