Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów na Facebooku?

Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów na Facebooku- (1)

Pytanie o bezpłatne zwiększenie liczby fanów na Facebooku otrzymuję dosyć często. Oczywiście o wiele lepiej jest ich pozyskiwać z płatnych kampanii, ale dla tych co nie mają budżetu, ten krótki poradnik powinien się przydać.

 

Zacznijmy od pytania czy liczba fanów jest ważna? Oczywiście, że tak! Dzięki nim zwiększa się zasięg naszych treści. Załóżmy, że przeglądamy fan page włoskich restauracji. Mając do wyboru dwie równie atrakcyjne strony (pod kątem oferty i contentu), to wybierzemy tą z 500 fanami, czy z 7000? Większość z nas oczywiście pójdzie do tej, która uzbierała więcej fanów.

Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów?

Zapewne Drogi Czytelniku zaprzeczysz tym słowom, ale Ty jesteś świadomym użytkownikiem mediów społecznościowych, wiesz jak one działają. Jednak większość (czyt. nie z branży) użytkowników Facebooka nie myśli tak jak Ty – myśli prostymi schematami i nie zagłębia się w takie rzeczy jak sprawdzenie jak wielu jest Turków, Pakistańczyków i hindusów na polskim fan page’u restauracji. Poza tym istnieje coś takiego jak społeczny dowód przyszłości, który mówi, że osoby niezdecydowane podejmują decyzję na podstawie tego, co wybrała większość. Więc jak 7000 osób wybrało daną restaurację i polubiło ją na Facebooku czy Instsagramie, to znaczy, że jest najlepsza 😉

Oczywiście pożytku z takich „zagranicznych fanów” nie ma, oprócz większej liczby na profilu. Dlatego też dzieląc się poniższymi wskazówkami mam na myśli fanów, którzy na serio zaangażują się w nasze treści lub staną się naszymi klientami.

Aktywne komentowanie jako fan page

Jest to droga dla bardzo cierpliwych i mających dużo czasu ludzi. Lepiej sprawdza się komentowanie na stronie WWW (gdzie jest wtyczka z komentarzami Facebooka), niż w postach. Ważne, żeby to były merytoryczne, wnoszące coś do dyskusji komentarze. Jeśli do tego dodajemy jakikolwiek link czy zachętę do polubienia, to z miejsca jesteśmy uważani za spam. Od razu możemy też sobie darować wrzucanie trywialnych komentarzy typu „Bardzo fajny tekst” czy „Zgadzam się z tą treścią” itp.

Zadbaj o wtyczki społecznościowe na swojej stronie

Taka wtyczka powinna pojawić się na stronie głównej prowadzonej przez Ciebie strony bądź bloga, jak również na artykułach. Wejdź do Google Analytics i sprawdź, które Twoje treści mają największy organiczny ruch. Potem w każdej z nich dodaj baner/osadź fan page z zachętą do polubienia. Zrobisz to raz, a efekt będzie trwał wiecznie ;-). Jeśli zależy Ci też na ruchu na stronę dodaj wtyczkę, która będzie umożliwiała przesłanie linku Messengerem do wybranych znajomych.

Prowadź aktywnie swój fan page

Jeśli nie masz wystarczająco swoich treści do zamieszczania, to korzystaj z innych, które mieszczą się w zakresie tematycznym Twojego fan page’a. Nie obawiaj się tego, że robisz ruch komuś innemu. Jeśli prowadzisz bloga kulinarnego i nowy wpis przygotowujesz raz na tydzień, to w pozostałe dni udostępniaj wpisy innych blogerów czy serwisów kulinarnych.

Oczywiście wybieraj te, które mają największe zaangażowanie. Dzięki temu masz szansę na udostępnienia i polubienia strony. Dodatkowo dla Facebooka jest to sygnałem, że dostarczasz ciekawy, angażujący content, co zaowocuje lepszymi zasięgami podczas zamieszczania wpisów kierujących do twoich wpisów. Wybieraj głównie wideo natywne – one generują największe zaangażowanie.

Zapraszaj do polubienia

Są dwa sposoby. Po pierwsze możesz zaprosić swoich znajomych bądź współpracowników. Po drugie masz taką możliwość przy osobach, które zostawiły reakcję przy Twojej treści na fan page’u. Wystarczy, że pod postem klikniesz ikonkę z reakcjami i rozwinie Ci się lista osób, które je zostawiły. Przy osobach, które nie są fanami strony jest przycisk „Zaproś”. Pamiętaj o tej funkcji zwłaszcza gdy uda Ci się stworzyć angażującą treść!

Kampanie skierowanie na ruch na stronę

Gdy prowadzisz na Facebooku płatną kampanię, której celem jest skierowanie ruchu na stronę to nie płacisz za fanów, którzy dzięki tej kampanii polubili Twój fan page. Za darmo? Za darmo, więc do zestawienia się nadaje 😉

::

Niestety drogi na skróty już dawno temu na Facebooku się skończyły. Można osiągnąć duży wzrost liczby fanów czy zaangażowania, ale do tego potrzebny jest świetny, unikatowy content jak również przynajmniej kilkadziesiąt złotych (wtedy mamy zasięg sięgający nawet kilkaset tysięcy osób).

Dlatego mimo wszystko zachęcam do korzystania z reklam na Facebooku. Poniżej 2 linki do poradników:

Zobacz też: Reklama na Facebooku: jak zacząć? Poradnik
Zobacz też: Promowanie postów na Facebooku. Poradnik

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ