LinkedIn 2025: jak powinien wyglądać profil?

profil na Linkedin

Dobrze uzupełniony profil na LinkedIn nie tylko pomoże Ci znaleźć lepszą pracę. Jest to niezbędny element sprzedaży i działań w B2B (tak zwany „social selling”). Na które elementy należy zwrócić szczególna uwagę? Jakie informacje są absolutnym must have na profilu? W tym wpisie przyjrzymy się podstawowym elementom profilu na LinkedIn

Na początek trochę danych na temat LinkedIn:

  • Ponad 1 miliard użytkowników serwisu globalnie (dwukrotny wzrost od 2017 roku)
  • obecny w ponad 200 krajach
  • 134 miliony użytkowników aktywnych każdego dnia (DAU)
  • 55% wzrost płatnych subskrypcji rok do roku (Q1 2023 vs Q1 2024)
  • W Polsce liczba użytkowników na poziomie 6 milionów (dwukrotny wzrost od 2018 roku)

Niewątpliwie pandemia oraz kryzys gospodarczy pomógł aktywizować użytkowników serwisu jak również przyciągnąć nowych. „Biznesowy Facebook”, jak potocznie nazywa się LinkedIn, stał się jedną z czołowych platform społecznościowych na świecie. Nasz obecność na LI jest brana coraz bardziej pod uwagę nie tylko poprzez rekruterów, ale też potencjalnych partnerów biznesowych. To jak prowadzimy swój profil jest pewnego rodzaju zapowiedzią jak potrafimy działać w biznesie i pracy.

Zacznij od uzupełnienia swojego profilu o kluczowe elementy takie jak zdjęcia, opisy, doświadczenie czy edukacja. Co dzięki temu zyskasz?

  • większą szansę, że ktoś zainteresuje się Twoim profilem gdy zobaczy na nim dużo informacji
  • twój profil będzie pojawiał się wyżej w wynikach wyszukiwania na LinkedIn

Treść tego wpisu to wiedza podstawowa, którą możesz wdrożyć bardzo szybko. Dodałem też możliwe rozszerzenie opisane jako „Poziom zaawansowany„, który jest częścią szkoleń jakie przeprowadzamy w agencji ReBrain. Więc jeśli jesteś zainteresowany rozwojem swojej obecności albo swojego zespołu na LinkedIn (ale nie tylko) to wyślij ma maila na adres: aroguski@rebrain.pl

Zdjęcie profilowe i cover photo na LinkedIn

Powinno to być profesjonalne, biznesowe zdjęcie, niemal jak do paszportu. Nie zakładaj okularów przeciwsłonecznych czy różnych nakryć głowy. Postaraj się uśmiechnąć życzliwie zamiast robić dziwne/głupie/groźne/poważne miny. Pamiętaj, że uśmiech jest zaraźliwy i zwiększa szansę na pozytywne odebranie Twojej osoby.

Wiadomo, że na zdjęciu musisz być sam. Tło nie powinno rozpraszać i odwracać uwagi od Ciebie. Do zdjęcia się przygotuj i wystrój jakbyś szedł na poważne spotkanie biznesowe.

Cover photo na LinkedIn jest równie ważne co zdjęcie profilowe. Dlatego odpadają wszelkiego rodzaju widoczki z wakacji, kotki czy inne śmieszne rzeczy. W dowolnym programie graficznym możesz do swojego zdjęcia dodać kilka istotnych informacji tekstowych na swój temat: specjalizacja, czym się zajmujesz itp. Jednak pamiętaj, żeby niepotrzebnie nie powtarzać informacji z nagłówka czy podsumowania zawodowego. Cover photo powinno (o ile to możliwe) w sposób wizualny pokazywać to, czym się zajmujesz. Często firmy przygotowują taką grafikę dla swoich pracowników, aby łatwo dało się ich identyfikować z miejscem pracy – takie działania to też nic złego!

Aktualne wymiary zdjęć na Linkedin znajdziesz na tej stronie.

Zapamiętaj!

  • Profile ze zdjęciami otrzymują 36x więcej wiadomości i 21x więcej wyświetleń
  • Profile ze zdjęciem PROFESJONALNYM mają 14x więcej wyświetleń

Poziom zaawansowany: czy i kiedy można sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa w zdjęciach na LinkedIn i w ten sposób wyróżnić się na tle innych?

Nagłówek na LinkedIn

Masz 120 znaków, żeby streścić to kim jesteś, czym się zajmujesz. Ważne abyś zamieścił frazy kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę LinkedIna. Jeśli zajmujesz się social media lub digital marketingiem to taka fraza musi się tam znaleźć. W moim przypadku nagłówek wygląda następująco:

Poziom zaawansowany: różne taktyki tworzenia opisów, również bez użycia fraz kluczowych (dla kogo są przydatne). Jak często warto zmieniać opis i z jakich jeszcze elementów może się składać, aby przekonać do kontaktu?

Sekcja „O mnie”, czyli podsumowanie zawodowe

Większe pole do popisu (ponad 2000 znaków) i możesz trochę bardziej szczegółowo opisać czym się zajmujesz. Dobrą praktyką jest używanie takich słów jak: pomagam, planuje, wdrażam, realizuje, buduję itp. Warto też wrzucić kilka fraz kluczowych, po których ludzie mogą Ciebie szukać na LinkedIn. Potraktuj podsumowanie jako rozbudowany nagłówek, w którym zawrzesz pola zawodowe, na których najlepiej się czujesz.

Ta sekcja profilu trochę „ginie” z powodu braku multimediów wśród innych, ale to nie znaczy, że można ją pominąć.

Poziom zaawansowany: jak sekcja „O mnie” powinna się różnić w zależności naszych celów zawodowych oraz bieżącej pozycji.

Doświadczenie na LinkedIn

Przede wszystkim nie poprzestawaj na wpisaniu firmy i stanowiska. Dodaj jeszcze zakres swoich obowiązków i projekty, które realizowałeś. Pamiętaj, że twój profil na LinkedIn to tak na dobrą sprawę rozbudowany życiorys.

Lepiej jest mieć mniej dobrze rozpisanych stanowisk, niż więcej bez opisu. Dlatego nie chwal się na LinkedIn pracą w kawiarni czy dwoma dniami pracy jako animator przy promocji w hipermarkecie. Zostaw to doświadczenie, które jest zgodne z przyjętą przez Ciebie ścieżką kariery.

Bardzo ważne jest wykazanie i opisanie konkretnych projektów, przy których się pracowało. Oczywiście muszą to być projekty, w których brałeś znaczący udział. To może być Twoja olbrzymia przewaga ponieważ bardzo mało osób dodaje to do swojego CV lub profilu na LinkedIn.

Poziom zaawansowany: dodatkowe elementy, o które można wzbogacić opis doświadczenia

Rekomendacje

Rekomendacje to najlepszy sposób nie tylko w sprzedaży, ale też w szukaniu pracy.

Jak uzyskać rekomendacje? Wchodzimy na profil danej osoby, klikamy w button „more” na jej profilu i z rozwijanego menu wybieramy opcję „poproś o rekomendację”. Jednak zanim to zrobisz musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami.

Po pierwsze, czy jesteś w na tyle dobrych stosunkach z daną osobą, że możesz liczyć na pozytywną, ciekawie napisaną rekomendację z jej strony.

Po drugie, czy rekomendacja od tej osoby będzie coś warta? Pod uwagę przez rekruterów brane są pod uwagę głównie rekomendacje od osób na wyższych, minimum menadżerskich stanowiskach.

Po trzecie, zanim wyślesz prośbę o rekomendację etykieta wymaga aby najpierw napisać do tej osoby prośbę w wiadomości prywatnej (bądź zadzwonić) i spytać się czy zechce takiej rekomendacji udzielić.

Pozostałe, zaawansowane elementy profilu na LinkedIn

Należą do nich sekcje z aktywnością, świadczonymi usługami, polecanymi elementami czy umiejętnościami. Zadbanie o te sekcje jeszcze mocniej wypozycjonuje Twój profil zwiększając liczbę osób, które go odwiedzą (a co za tym idzie ofert pracy czy propozycji współpracy). Bardzo często optymalne uzupełnienie tych sekcji wymaga indywidualnego podejścia do każdego profilu i jego właściciela. Dlatego też zdecydowałem do przeniesienia tych elementów czy sekcji do poziomu zaawansowanego.

Więc jeśli chcesz mieć bardziej skuteczny profil na LinkedIn, albo chcesz poprawić wyniki sprzedażowe swojego zespołu w internecie i social media to koniecznie zgłoś się do mnie i Kamila. Jako ReBrain pomożemy osiągnąć Ci te cele!

Dlaczego warto zadbać o swój profil na LinkedIn?

W dobie szerokiego dostępu do mediów społecznościowych jesteśmy niejako skazani na obecność biznesową również w tym kanale komunikacji – komentuje Kamil Mirowski, prezes ReBrain.pl. Badania pokazują, że ponad 77 procent kupujących w sektorze B2B nie rozmawia ze sprzedawcą dopóki nie przeprowadzi samodzielnego „researchu” (Executive Board). Czyli – dopóki nie „sprawdzi” sprzedawcy w Internecie. Idąc na spotkanie biznesowe czy rozmowę kwalifikacyjną – sprawdzamy w sieci, kim jest osoba, z którą się spotykamy. Tak robi też druga strona. Warto więc zadbać, aby osoba wyszukująca nas w sieci – znalazła takie rzeczy, które pomogą nam na spotkaniu, a nie zaszkodzą. Nasze profile społecznościowe powinny prezentować nas z jak najlepszej strony.

Więcej o elementach Social Selling  możesz dowiedzieć się z artykułu na stronie www.mrsocial.pl < kliknij

::

Mam nadzieję, że uzupełniony i ciekawy profil na LinkedIn pomoże Ci rozwinąć swoją karierę! Powodzenia.

Social selling na LinkedIn: poradnik

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ