Co zrobić, aby fan page na Facebooku miał wielu zaangażowanych fanów? Co powinniśmy robić aby wspierał nasz biznes i sprzedaż? Zacznij od tych pięciu rzeczy na początek: ciekawe i różnorodne treści, obsługa klienta, odpowiedni język, promocja contentu oraz widoczność.
Poradnik „Jak prowadzić fan page”, jest skierowany do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z działaniami na Facebooku. Tych trochę bardziej doświadczonych zapraszam od razu do linków, które są w tekście i pogłębiają wybrane zagadnienia.
1. Ciekawe i różnorodne treści
Od nich wszystko zależy. Każdy link, grafikę czy film, który zamieszczamy powinien angażować naszych fanów, rozniecać ich ciekawość bądź budzić emocje. Wiem, że główną bolączką większości małych i średnich firm, które decydują się rozpocząć działania na Facebooku jest brak takich treści. Dlatego też nie bójcie się udostępniać linków czy materiałów wideo z innych mediów. Warunek jest jeden: muszą być powiązane z Waszą działalnością. Jeśli prowadzicie warsztat samochodowy, to zamieszczenie wideo z przepisem na jajecznicę z awokado od Tasty raczej nie wchodzi w grę. Co innego relacja z mistrzostw driftu.
Pamiętaj też, aby treści były zróżnicowane, czyli staraj się zamieszczać i linki i wideo i grafiki. Zwykłe statusy możesz sobie darować, podobnie jak linki bezpośrednio kierujące do Youtube’a.
2. Obsługa klienta
Już tak jest, że fani, jak również potencjalni klienci, fan page na Facebooku traktują jako bardzo łatwy i przyjazny (dla nich) kanał komunikacji z marką. Dlatego też powinieneś regularnie przeglądać otrzymywane komentarze oraz wiadomości i najszybciej jak to możliwe na nie odpowiadać. Oczywiście nie ma sytuacji, że wszyscy będą zadowoleni, ale Twoim celem powinna być sytuacja, w której jak najmniej osób jest, mówiąc wprost, olanych poprzez brak odpowiedzi.
Więcej na temat obsługi klienta w social media znajdziesz pod tym linkiem << kliknij.
3. Odpowiedni język komunikacji
Jakie są dwa, moim zdaniem, najczęstsze błędy popełniane przez marki na Facebooku? Po pierwsze sztywny i oficjalny język komunikacji, po drugie pisanie o sobie, zamiast do klientów.
Od lat branża social media naśmiewa się ze zwrotu „Nasi drodzy facebookowicze”. Otóż taka oficjalna forma od razu zniechęca do komunikacji. Facebook dla większości z nas jest wytchnieniem, rozrywką od szarej codzienności i większość z nas szuka na nim luźniejszych form.
Posty na Facebooku to też nie jest „darmowy” słup reklamowy, na którym wieszamy nasze banery. Jako internauci jesteśmy już znudzeni wszechobecnym nagabywaniem marek, zachęcaniem do kupna, skorzystania z ofert i tak dalej. Chcemy dialogu, a nie jednostronnej komunikacji. Nie chcemy już tylko słuchać (czytać)!
Jak pisać posty? Więcej na ten temat znajdziesz w tym poradniku << kliknij.
4. Promocja contentu
Wiele się mówi o algorytmie wyświetlania postów na Facebooku zwanym edge rankiem. Najważniejsze co powinieneś o nim na razie wiedzieć (jeśli słyszysz tę nazwę po raz pierwszy), jest to, że od jakiś 5 lat sprawia, iż użytkownicy nie widzą wszystkich postów, które zamieszczane są przez ich znajomych i polubione fan page (więcej o tym znajdziesz pod tym linkiem).
Jeśli masz 1000 fanów to nie oznacza to, że każdy Twój post na fan page’u zobaczy tyle właśnie osób. Równie dobrze może to być 100 osób (gdy np. post napisany jest sztywnym językiem i nie wywołuje zaangażowania), jak i 5000 gdy stworzysz unikatowy i wiralowy content, który będzie chętnie udostępniany.
Jednak coraz częściej trzeba się wspierać płatną promocją postów. I co najlepsze: nie trzeba mieć na to dużych budżetów, bo 10 złotych starczy by dotrzeć z postem do dodatkowych kilkuset, lub nawet kilku tysięcy odbiorców!
Chcesz dowiedzieć się jak skutecznie promować wpisy? Kliknij w ten link.
5. Widoczność
Widoczność zarówno online jak i offline. Pamiętaj, że raczej mało osób dowie się o Twoim fan page’u, jeśli się nim nie pochwalisz. Dlatego istotne jest abyś dodał odpowiednie linki na swojej tradycyjnej stronie WWW. Jeśli prowadzisz bloga, to każdy Twój wpis musi mieć sprawnie działające przyciski do udostępniania.
Jeśli chcesz za darmo zwiększyć liczbę fanów to koniecznie przeczytaj ten poradnik << kliknij.
Jak zapewnić widoczność offline? Jeśli prowadzisz punkt gastronomiczny bądź kawiarnię warto informację o fan page’u dodać do karty menu, na drzwiach wejściowych czy na tablicy nad kasą. Dzięki temu będziesz uchodził za bardziej nowoczesny biznes i zachęcisz ludzi do tagowania oraz zostawiania pozytywnych opinii na Twój temat.
::
Dzięki za poświęcony czas. Zachęcam do udostępniania wpisu i dzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach!