Jak angażować fanów?

piwo

Co zrobić, aby pod postami pojawiało się dużo polubień, komentarzy i udostępnień? Jak zdobyć lojalnych fanów na Facebooku?

Facebook zapowiedział kolejne zmiany w zasadach wyświetlania treści w strumieniach wiadomości użytkowników. Mamy więc kilka tygodni na to, aby poprawić statystyki naszych fan page’y i nie stracić zasięgów naszych postów. Jak to zrobić? Najlepiej poprzez jeszcze mocniejsze zaangażowanie fanów w nasze treści.

1. Optymalna godzina zamieszczania postów

Sprawdź statystyki fan page’a w Facebook Insights i zobacz, w których godzinach fani najchętniej angażują się w Twoje treści. Zapewne będzie to przedział między 19 a 21. Bardzo często godziny 22-23 są lepsze niż 12-17 podczas, których swoje posty zamieszcza większość stron. Ty wtedy (jeśli masz duży fan page) zamieszczaj wpisy targetowane.
Pamiętaj też, że na Facebooka zaglądamy bardzo często już po przebudzeniu. Dlatego wpisy między 7 a 9 rano mają duże szanse na szybkie zbudowanie dużej ilości polubień, komentarzy i udostępnień co sprawi, że wpis będzie „żył” (klikał się) przez cały dzień!
:: Zobacz też ::

2. Zamieszczaj dużo linków

Linki, a dokładnie kliknięcia w nie, są dla Facebooka najwyższym przejawem zaangażowania użytkownika serwisu w treść. Jeśli sam nie masz bloga/strony, na której często pojawiają się wpisy, to rozwiązaniem jest zamieszczanie linków z innych stron o podobnej tematyce. Musisz jednak pamiętać, żeby zamieszczane przez Ciebie treści podobały się Twoim fanom. Regularnie sprawdzaj, które linki mają najwięcej odlubień strony czy schowań ze strumienia wiadomości i unikaj tematyki w nich zawartej.
Jeśli nie możesz być twórcą contentu, to zostań jego kuratorem.

3. Mów co mają robić!

Stara prawda – ogólnie zrobimy to, co nam się każe. Zwłaszcza wtedy gdy nic nas to nie kosztuje (danie lajka i napisanie komentarza nie uszczupla naszego portfela). Jeśli umieszczamy wpis, że zwierzątko szuka domu to koniecznie poprośmy o dalsze udostępnienia. Gdy nasz zawodnik wygra mistrzostwo świata w jakiejś dyscyplinie to nie bójmy się napisać tekstu typu „Dajcie lajka jeśli gratulujecie zwycięzcy”. Umieszczając wideo pamiętajmy o zachęceniu odbiorców do tego, aby obejrzeli go do końca (Facebook zlicza procent osób, które oglądają wideo przez ponad 30 sekund – jest to ważny wskaźnik zainteresowania).
:: Przeczytaj ::

4. Motywuj do wypowiedzi

Zamieszczacie zdjęcie ciekawej kreacji modowej? Spytajcie się co fani o niej sądzą, ale nie wystarczy tak postawione pytanie. Zmotywuj ich do większego wysiłku i spytaj się jak ją oceniają w skali od 1 do 10, co by w niej zmienili lub którą jej część by chcieli mieć gdyby mogli wybierać.
Bardzo często fani zaczynają przy takich dyskusjach dyskusje między sobą, co działa jak efekt kuli śniegowej.

5. Nie bądź żyła!

Jeśli widzisz, że jakiś Twój post wywołuje żywą dyskusję, lubi go zdecydowanie więcej osób niż poprzednie wpisy, to wydaj na niego 10 złotych. To nie jest duża kwota, a przy dobrej treści może dać Ci nawet setki nowych polubień i komentarzy (nie wspominając o zasięgu). O tym jak to efektywnie robić pisałem niedawno na blogu >>kliknij<<

6. Korzystaj z narzędzi

Bardzo ciekawą, i co najważniejsze przydatną, funkcję oferuje popularne narzędzie do mierzenia zaangażowania w mediach społecznościowych, czyli Sotrender. Nie dość, że analizuje nasz profil to jeszcze serwuje nam porcję wskazówek na temat tego, jak powinniśmy przygotowywać posty. Wskazówki dotyczą zarówno godzin publikacji, częstotliwości, ale również ich treści. Polecam.

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ