Facebook pomaga wydawcom. Przy okazji na spółkę z Instagramem ubijają Snapchata poprzez kopiowanie jego funkcji. W międzyczasie niczym przyczajony tygrys na swoją szansę czeka zapomniany Pinterest.
Zobacz podsumowanie najciekawszych moim zdaniem wydarzeń i linków z social media.
Facebook pomaga wydawcom?
Facebook testuje artykuły powiązane, które będą się pojawiać jeszcze zanim klikniemy w link. Funkcja ta może znacząco wpłynąć na zasięgi i kliknięcia dla wydawców i blogerów. Oczywiście w sposób pozytywny. Jednak aby tak rzeczywiście było trzeba będzie jeszcze mocniej podpinać się pod wiralowy content… konkurencji. Jedno jest pewne: walka o użytkownika stanie się jeszcze bardziej zacięta.
Więcej na ten temat: klik
Snapchat zaczyna przegrywać z Instagramem
Trochę złych wieści dla Snapchata. Wydaje się, że Instagram Stories mają już dziennie więcej użytkowników od swojego odpowiednika na Snapie. Co to oznacza? Że strategia Facebooka polegająca na kopiowaniu kolejnych funkcji przynosi rezultaty. Czy posiadacze akcji Snapchata powinni czuć się zaniepokojeni? Raczej tak. W tym momencie 1 akcja Facebooka kosztuje 7 razy tyle.
Pinterest z popiołów
Może ma tylko 150 mln. użytkowników globalnie i 1,8 mln. w Polsce (mniej więcej tyle co Snapchat), ale za to daje możliwość zamieszczania ciekawego, premium contentu, który może generować ruch na strony WWW oraz sprzedaż. Zaletą Pinterestu jest ściśle określona grupa docelowa oraz to, że jest medium nastawionym bardziej na desktop niż na mobile.
Zobaczcie 3 strategie, które można wykorzystać na tym serwisie (via. Socialmediaexaminer.com).
::
A co Twoim zdaniem ważnego ostatnio wydarzyło się w mediach społecznościowych?