Facebook, Pinterest i wojna Snap vs Insta

chartoftheday_9086_daily_active_users_instagram_stories_snapchat_n.jpg

Facebook pomaga wydawcom. Przy okazji na spółkę z Instagramem ubijają Snapchata poprzez kopiowanie jego funkcji. W międzyczasie niczym przyczajony tygrys na swoją szansę czeka zapomniany Pinterest.

Zobacz podsumowanie najciekawszych moim zdaniem wydarzeń i linków z social media.

Facebook pomaga wydawcom?

Facebook testuje artykuły powiązane, które będą się pojawiać jeszcze zanim klikniemy w link. Funkcja ta może znacząco wpłynąć na zasięgi i kliknięcia dla wydawców i blogerów. Oczywiście w sposób pozytywny. Jednak aby tak rzeczywiście było trzeba będzie jeszcze mocniej podpinać się pod wiralowy content… konkurencji. Jedno jest pewne: walka o użytkownika stanie się jeszcze bardziej zacięta.

Więcej na ten temat: klik

Snapchat zaczyna przegrywać z Instagramem

Trochę złych wieści dla Snapchata. Wydaje się, że Instagram Stories mają już dziennie więcej użytkowników od swojego odpowiednika na Snapie. Co to oznacza? Że strategia Facebooka polegająca na kopiowaniu kolejnych funkcji przynosi rezultaty. Czy posiadacze akcji Snapchata powinni czuć się zaniepokojeni? Raczej tak. W tym momencie 1 akcja Facebooka kosztuje 7 razy tyle.

Infographic: Instagram Stories Blows Past Snapchat | Statista You will find more statistics at Statista

Pinterest z popiołów

Może ma tylko 150 mln. użytkowników globalnie i 1,8 mln. w Polsce (mniej więcej tyle co Snapchat), ale za to daje możliwość zamieszczania ciekawego, premium contentu, który może generować ruch na strony WWW oraz sprzedaż. Zaletą Pinterestu jest ściśle określona grupa docelowa oraz to, że jest medium nastawionym bardziej na desktop niż na mobile.

Zobaczcie 3 strategie, które można wykorzystać na tym serwisie (via. Socialmediaexaminer.com).


::
A co Twoim zdaniem ważnego ostatnio wydarzyło się w mediach społecznościowych?

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ