Facebook Pages to podstawowe narzędzie wielu marketerów na niebieskiej społecznościówce. Nic zatem dziwnego, że serwis z Menlo Park ciągle go rozwija. Poniżej kilka funkcji, o których nie wszyscy wiedzą, a mogą być bardzo przydatne.
Zmiana układu fan page’a
Stało się! Teraz można zmienić jeszcze bardziej układ swojego fan page’a w zależności od tego do czego jest wykorzystywany. Wchodzimy na naszą stronę na FB, klikamy „ustawienia”, następnie z lewej kolumny „edytuj stronę” i naszym oczom pojawia się sekcja „szablony”. Z niej możemy wybrać jeden z z 7 szablonów. Są wśród nich przeznaczone do stron, które sprzedają produkty, punktów gastronomicznych, usług itp. Jest nawet szablon dla… polityków!
Należy się spodziewać, że z czasem do wyboru będzie więcej szablonów. Być może pojawi się też możliwość indywidualnej ich optymalizacji. Jedno jest pewne – Facebook chce zwiększyć znaczenie takiego narzędzia jakim są Facebook Pages. Czy to krok w stworzenie „internetu w internecie”? Pewnie tak.
Preferowana grupa odbiorców strony
Taką pozycję znajdujemy po przejściu w „ustawienia”. Co nam daje ustawienie takiej grupy? Według Facebooka lepsze dopasowanie treści do odbiorców. Więc jeśli prowadzimy Facebook Page, która porusza wyłącznie kobiece tematy, to ustawienie grupy odbiorców na płeć piękną pomoże Facebookowi lepiej dostarczać organicznie nasze posty. Według tego co w swoich poradnikach ma napisane serwis, dobre ustawienie grupy może tylko nieznacznie zmniejszyć zasięg organiczny, ale za to znacząco poprawia zaangażowanie. Warto przetestować i wyciągnąć własne wnioski (więcej na ten temat).
Edycja zdjęć i grafik do linków
Facebook zaczyna być trochę jak Snapchat czy Instagram. Niedawno wprowadził możliwość edycji zdjęć i grafik, które zamieszczamy jako post. Oprócz kilku podstawowych filtrów mamy do wyboru też naklejki, emoji czy skalowanie. Ma to poprawić nasze treści wizualnie oraz zwiększyć zaangażowanie jakie wywołują.
Edytowanie grafik działa też w przypadku tych dodawanych do linków. Musisz tylko pamiętać o dwóch rzeczach:
– musisz wgrać dodatkową grafikę (nie można edytować tej zaciąganej ze strony WWW przez meta dane)
– po edycji takiego postu nie działa planowanie. Post publikuje się automatycznie
Sklep i oznaczanie produktów
Od pewnego czasu możesz do swojego fan page’a dodać zakładkę, w której umieścisz swoje produkty. Oczywiście produkt i tak przekieruje użytkownika na Twój „prawdziwy” sklep online poza domenę Facebooka, ale zawsze coś! Świetnie sprawdza się to z opisanymi powyżej szablonami. Jeden z nich dodane produkty umieszcza na osi czasu naszego fan page’a, przez co zwiększa ich widoczność.
Co ciekawsze, gdy już dodasz kilka produktów, to będziesz mógł nimi tagować swoje zdjęcia i grafiki na takiej samej zasadzie jak tagowanie znajomych. Czyżby Facebook po nieudanej przygodzie z Facebook Offers, jeszcze raz chciał zdobyć jakiś większy kawałek ecommercowego tortu? Nie będzie to łatwe, ale zobaczymy.
Facebook Audience Insights
To nic innego jak bardziej dokładne określenie cech i demografii naszych fanów. Dzięki temu narzędziu (dostępne pod tym linkiem), możesz sprawdzić również jakie inne strony na Facebooku lubią Twoi fani. Obserwując je oraz treści, które zamieszczają, lepiej będziesz zarządzał swoją społecznością.
Dzięki Facebook Audience Insights dowiesz się też, jak Twoi fani wypadają na tle wszystkich użytkowników Facebooka, jak wygląda ich aktywność czy z jakich urządzeń częściej korzystają (laptop vs. mobile).
::
Mam nadzieję, że mój poradnik przypadł Ci do gustu – zwłaszcza, jeśli dopiero co zaczynasz swoją przygodę z marketingiem i prowadzeniem społeczności na Facebooku.
Zapraszam Cię też do przeczytania innych wpisów: