Agencja reklamowa i towarzyska: podobieństwa i różnice

Sexy woman with red lips on bed closeup, sensual lover

Poniższe zestawienie należy potraktować z przymrużeniem oka. Ma na celu wywołanie uśmiechu na Waszych twarzach, a nie nagonki na agencje reklamowe. Chociaż niektóre porównania są niebezpiecznie blisko rzeczywistości…


Zestawienie zacznijmy od relacji na linii agencja – klient.

1. w agencji towarzyskiej klient płaci od razu, w reklamowej po paru miesiącach i kilku ponagleniach

 

2. w agencji reklamowej za określoną na początku kwotę trzeba zrobić 2 razy więcej niż na początku ustalono. W towarzyskiej wizyta nie “przeciągnie” się na dodatkowe godziny
3. w agencji towarzyskiej “po” nie powiesz, że seks Ci się nie podobał i poprosisz o inny. W reklamowej klient łaskawie akceptuje średnio co 5 projekt po 17 poprawkach
4. w agencji towarzyskiej nie ma “poprawek”. Swoją drogą, ciekawe jakby wyglądały 😉
5. agencja reklamowa na przyjście klienta musi się przygotowywać przez długie tygodnie (prezentacja, brief i inne pierdoły). Do towarzyskiej klient przychodzi bez zapowiedzi i otrzymuje to, za co zapłacił
6. w agencji towarzyskiej nie powiesz: “nie przesadzaj, to zajmie Ci tylko dodatkowe 10 minut”
7. agencje towarzyskie nie wysyłają swoim klientom kartek na święta
8. w sumie to oba rodzaje agencji są otwarte dla klientów całą dobę
9. agencje reklamowe nie zostawiają ulotek za wycieraczkami
10. agencje towarzyskie nie zamieszczają informacji o nowych pracownikach w portalach
branżowych
11. w agencjach towarzyskich klienci raczej nie chcą wszystkiego na CITO czy ASAP
12. w agencjach reklamowych klientami są również kobiety
13. za ru…nie w d..ę nie trzeba dopłacać w agencji reklamowej
14. do obu agencji często jeździsz taksówką
15. w agencji towarzyskiej klienta witają szampanem, w reklamowej podłą kawą

16. w towarzyskiej nie ma wyjazdów integracyjnych

::Przeczytaj też::

 

 

17. w agencji reklamowej pójście do łóżka z klientem jest nie na miejscu

18. z agencji towarzyskiej nie da się przejść “na stronę klienta” (chyba 😉
19. do agencji towarzyskiej nie wysyła się maili
20. do agencji towarzyskiej nie przychodzi “Pan Kanapka”
21. do reklamowej nie przyjdziesz nawalony z kolegami
22. w obu agencjach trzeba być miłym i robić co każe klient, nawet jeśli nie jest w Twoim typie
23. w agencji towarzyskiej jeden pracownik nie może obsługiwać jednocześnie kilku klientów na raz.
24. stawki godzinowe w obu agencjach są podobne
25. w agencji towarzyskiej nie ma stażystek pracujących za darmo
26. czasami w agencji reklamowej dają pracownikom kartę Multisport
27. w agencjach towarzyskich nie robią wideo case studies
28. … i nie wręczają sobie za nie nagród
29. agencje towarzyskie nie mają prasy branżowej
30. w obu występuje wypalenie zawodowe po trzydziestce
31. agencje towarzyskie nie współpracują z blogerami i influencerami
32. kilka agencji towarzyskich tej samej sieci może być w jednym kraju lub mieście
33. CFO agencji towarzyskiej jeździ BMW i często chodzi na siłownię

 

Jeśli macie pomysł na kolejne podpunkty to czekam na nie w komentarzach 😉
::Przeczytaj też::

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ