Reklama na blogach, Blog Forum Gdańsk oraz Sprężyna dla Polski – oto najczęściej komentowane wydarzenia w październiku w branży marketingowo-reklamowej.
Reklama na blogach: podpisywać czy nie
Najpierw chłopaki z Abstrachuje stworzyli wideo z lokowaniem nowego Citroena Cactusa, potem Maffashion wkręciła czytelników w domniemaną kradzież swojego telefonu. Oczywiście oba przypadki różnią się od siebie, ale mają jeden punkt wspólny: rodzą pytanie jak oznaczać i regulować reklamę na blogach.
Odpowiedź jest jedna: wcale! Dlaczego? Bo blogerzy, którzy przekroczą granicę dobrego smaku czy wyczucia stracą swoich odbiorców, a wtedy nikt nie zaoferuje im pieniędzy za lokowanie produktów. Lokowanie, które w filmach jest bardzo często stosowane, a informacja o tym pojawia się na napisach końcowych (ludzie zazwyczaj nie zwracają na nie uwagi). Blogosfera jest środowiskiem, które świetnie się „samoreguluje”. Jednocześnie jest bardzo pazerna – tylko nieliczni mają komfort przebierania w ofertach współpracy. Blogerzy nie są objęci prawem prasowym, są niezależnymi twórcami i mogą robić co chcą. Najwyżej stracą zaufanie.
Z drugiej strony nie lubię gdy duże serwisy, na których piszą blogerzy zasłaniają się swoim rzekomym blogowym pochodzeniem. Panowie – miejcie jaja i nie wciskajcie kitu odbiorcom. Nie zasłaniajcie reklamy natywnej lub innych działań, za które dostajecie pieniądze, blogosferą. Stać Was na więcej.
Blogerzy nad morzem
To już piąta edycja jednej z dwóch największych imprez w Polsce, które są przeznaczone dla szeroko pojętej blogosfery. Napiszę krótko: było jedwabiście. Wszystko przebiegło sprawnie organizacyjnie, duża część prelekcji była na wysokim poziomie. Zawiodłem się jedynie trochę na panelach dyskusyjnych – podobnie jak w zeszłym roku były to głównie monologi panelistów wygłaszane do słuchaczy, a nie rozmowa między sobą. Brakowało mi krwi 😉 Zgłaszam się na przyszły rok jako moderator i organizator panelu – obiecuję, że będzie ciekawie.
Dwie najważniejsze myśli, które utrwaliły się w mojej głowie z paneli to:
„Blogosfera lifestylowa się kończy” i „Blogerom przydałyby się 3 miesięczne staże w redakcjach”
Autorem tych wypowiedzi jest Tomek Tomczyk i bez żadnych podtekstów podpisuje się pod nimi.
No i Jarosław Kuźniar – epicki warsztat.
Dłuższą relację zamieściłem na Brief.pl. Zapraszam też, tych którzy nie byli, do śledzenia kanału Blog Forum Gdańsk naYoutubie – będzie można obejrzeć wszystkie prezentacje i panele.
Sprężyna dla…
No właśnie – dla kogo? Na ten temat sprężyny jako nowego logotypu dla Polski nie będę się zbytnio rozwodził, tylko odeślę Was do poprzedniego wpisu nablogu.
Ostatniego dnia miesiąca za to wypłynął kolejny spot promujący nasz kraj – tym razem autorstwa MSZ. Wszyscy się nim zachwycają, że taki piękny, dobrze zrealizowany i w ogóle. Mi się nie podoba – znowu sami nie wiemy kogo i czym chcemy przyciągnąć nad Wisłę. Jesteśmy nowoczesnym krajem a pchamy się w smoki, rycerzy i stadion wyciągany z wody przez niewolników. Poza tym wspaniale okłamuje się w nim odbiorców:
Cały spod dostępny pod linkiem.
::
Co Waszym zdaniem przegapiłem? Jakie macie odczucia odnośnie najgłośniejszych wydarzeń października? Czekam na Wasze komentarze!