Skip to content
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
  • Aktualności
        • NAJNOWSZE WPISY

          Aktualności Social Media

          Social Dilemma: czy warto obejrzeć nowy dokument Netflixa?

          Aktualności Social Media

          KFC i niespodziewana zmiana zdjęcia profilowego na Facebooku

          Aktualności

          Goldenline: reaktywacja polskiego serwisu

  • Social media
        • NAJNOWSZE WPISY

          Social Media

          Jak zmieniły się media społecznościowe w ciągu dekady?

          Social Media

          Social media: czym są i dlaczego z nich korzystamy

          Social Media

          Trendy social media 2021

  • Marketing
        • NAJNOWSZE WPISY

          Marketing

          Era śmieciowego contentu w social media

          Marketing

          Social media i komunikacja online w hotelarstwie – webinar

          Marketing Social Media

          Ile kosztują DOBRE szkolenia social media

  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie

Fałszywy alarm na Facebooku

  • , Marketing
alaram

Facebook się zmienia, umożliwia konkursy z wykorzystaniem funkcji natywnych, wycina zasięgi wpisów, wprowadza hashtagi… Postanowiłem wykorzystując wolny wieczór zastanowić się jak te zmiany wpłynęły na mnie. Zdecydowanie nie jestem „typowym” użytkownikiem serwisu z Menlo Park, więc nie polecam uogólniania moich spostrzeżeń na ogół populacji 😉

Na pierwszy ogień idą konkursy na tablicy. Jedynym z jakim się spotkałem to ten… zorganizowany przeze mnie na fan page’u Brief. Kilkadziesiąt komentarzy pod jednym statusem zwiększyło zasięg kolejnych zamieszczanych treści o 10-20 proc. Zwiększyła się też liczba fanów, którzy dołączają w sposób generyczny do fan page’a. I to dwukrotnie. Poza tym mój newsfeed nie uświadczył podobnych precederów. A tak wszyscy wróżyliśmy, że zostaniemy zalani spamem i iPhonami bez folii…

Z tym wycinaniem zasięgu wpisów to prawda. Zresztą EdgeRankChecker prawdę Ci powie – zawsze. Ja jednak postanowiłem przekopać się przez kilkadziesiąt stron swojego strumienia wiadomości. Tak na oko to 80 proc. treści pochodzi od moich znajomych pomimo, że znajomych mam nieco mniej niż śledzonych fan page’y. No to teraz wszystkie mądre głowy powinny się domyśleć czemu Mark wycina zasięg stron niczym kostucha w Halloween niegrzeczne dzieci – on dba o nasze user experience! 😉 W sumie to mamy gdzieś to, co piszą do nas „marki”. Na Facebooku zawsze chodziło o to, aby podglądać i być podglądanym przez znajomych. To, już miliardy, użytkowników są przyczyną, dla której marki zakładają strony i pompują miliony w reklamę. Nie na odwrót.

#hashtagi miały za zadanie poprawić zaangażowanie użytkowników Facebooka. Okazało się, że zmniejszyły. Niezawodny, wyżej wspomniany EdgeRankChecker wszystko zmierzył i wpisy z hashtagami wywołują mniejsze zaangażowanie, mniejszy zasięg wiralowy oraz mniejszy zasięg organiczny dla stron do 250 tysięcy fanów. Niezły klops w sumie!

Podsumowując. Gdybym nie siedział w temacie dosyć mocno to pewnie bym nawet tych zmian nie zauważył. Podobnie jak miliard pozostałych użytkowników Facebooka…

 

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >




POLULARNE WPISY

Jak stworzyć viral content?

Grupy na Facebooku: poradnik jak z nich korzystać

Kiedy publikować w social media

Kiedy publikować na Facebooku, Twitterze, Instagramie i LinkedIn?

Community Manager: zakres obowiązków i zarobki




UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

SZKOLENIA

DODAJ KOMENTARZ

Blog o marketingu, reklamie, mediach i trendach. Zapraszam do kontaktu.

Envelope Facebook-f Twitter Linkedin-in Instagram

O MNIE

36297895_2114713721891794_5127072511875350528_n
Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

STRONY

  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie