Facebook wspiera MŚP w Polsce

BoostYourBusiness_1

18 czerwca w Warszawie odbyło się wydarzenie „SMB – Boost Your Business” zorganizowane przez Facebooka oraz Krajową Izbę Gospodarczą. Jego celem było pokazanie, że mali i średni przedsiębiorcy mogą znacznie zwiększyć swoje zyski dzięki e-commercowi i wykorzystaniu nowych technologii.


Nie od dziś wiadomo, że małe i średnie przedsiębiorstwa są traktowane jak zbędne koło u wozu. Wozu, który bez tego koła tak naprawdę daleko nie zajedzie. MŚP to obecnie 99 proc. wszystkich firm w Polsce, dają też zatrudnienie 68 proc. pracowników i są odpowiedzialne za ponad połowę naszego PKB. Dane te mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby MŚP częściej korzystały z mediów społecznościowych (8,1 proc. w Polsce vs. 14 proc. w UE) oraz decydowały się na sprzedaż swoich produktów oraz usług w internecie (9,3 proc. vs 15 proc. w UE).
Dlaczego temat MŚP jest ważny dla Facebooka? Po pierwsze na świecie już ponad 40 mln takich firm założyło fan page, aby komunikować się z klientami. Jednak najciekawsze jest to, że w Polsce 84 proc. użytkowników serwisu jest fanem przynajmniej jednego fan page’a należącego do MŚP.

Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób – mówi Robert Bednarski, dyrektor
na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku. – Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego każdego miesiąca dwa miliony MŚP aktywnie inwestuje na Facebooku. W stosunku do ubiegłego roku ta liczba zwiększyła się o 50 proc. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju – dodaje Bednarski.

::Dowiedz się::

 

Podczas konferencji przedstawiono też kilka przykładów tego jak MŚP mogą wykorzystać potencjał Facebooka. Oczywiście nie jest tajemnicą, że serwis z Menlo Park liczy, że dzięki takim działaniom jak powyższa konferencja, zdobędzie nowych klientów płacących za reklamy. Jednak w momencie gdy mały przedsiębiorca będzie w stanie z 1 złotówki wydanej na Facebooka wygenerować kilka złotych przychodu, to takie inicjatywy są bardzo mile widziane jako wspomagacze polskiej gospodarki.

 

– Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio 14 razy dziennie, a w Polsce robi to ponad 6 milionów ludzi dziennie – powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce. – To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw – wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności.

 
::Poradnik::

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ