18 czerwca w Warszawie odbyło się wydarzenie „SMB – Boost Your Business” zorganizowane przez Facebooka oraz Krajową Izbę Gospodarczą. Jego celem było pokazanie, że mali i średni przedsiębiorcy mogą znacznie zwiększyć swoje zyski dzięki e-commercowi i wykorzystaniu nowych technologii.
– Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób – mówi Robert Bednarski, dyrektor
na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku. – Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego każdego miesiąca dwa miliony MŚP aktywnie inwestuje na Facebooku. W stosunku do ubiegłego roku ta liczba zwiększyła się o 50 proc. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju – dodaje Bednarski.
Podczas konferencji przedstawiono też kilka przykładów tego jak MŚP mogą wykorzystać potencjał Facebooka. Oczywiście nie jest tajemnicą, że serwis z Menlo Park liczy, że dzięki takim działaniom jak powyższa konferencja, zdobędzie nowych klientów płacących za reklamy. Jednak w momencie gdy mały przedsiębiorca będzie w stanie z 1 złotówki wydanej na Facebooka wygenerować kilka złotych przychodu, to takie inicjatywy są bardzo mile widziane jako wspomagacze polskiej gospodarki.
– Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio 14 razy dziennie, a w Polsce robi to ponad 6 milionów ludzi dziennie – powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce. – To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw – wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności.