Dostałem feedback, że fan page Brief jest nudny, ma nieciekawą komunikację i tak dalej. Na początku pobłażliwie się uśmiechnąłem w stylu „bitch please”. Jednak po chwili naszła mnie refleksja, która skłoniła mnie do napisania tego wpisu.
Mam zatem dla Was zagadkę. Który z poniższych postów jest lepszy/ciekawszy/bardziej angażujący?
Post nr.1
Like: 9
Komentarze: 2
Udostępnienia: 1
Post nr.2
Like: 115
Komentarze: 1
Udostępnienia: 29
Czy już macie swojego faworyta? Prawda, że post nr.2 jest ciekawszy i bardziej angażujący?
Sprawdźmy też jakie wskaźniki Interactivity Index oba posty uzyskały w panelu Sotrendera.
Post nr.1 – 33
Post nr.2 – 583
Można łatwo osądzić, że post nr.2 jest ponad 17. razy lepszy od swojego konkurenta 😉
Ale czy na pewno?
Spójrzmy jeszcze na zasięgi, aby się upewnić. Ale powinno to być formalnością ponieważ dysproporcja udostępnień to 29 do 1 na korzyść naszej dwójki. Fan page Brief liczy 13922 fanów w chwili gdy przygotowuje ten wpis.
Post nr.1 – 9540 zasięgu
Post nr.2 – 6444 zasięgu
No i mamy jedno wielkie #wtf. Ba! Post nr.2 jest starszy od konkurenta o całe 4 dni.
Może chodzi o tak zwany „negative feedback”, czyli zgłoszenie postów jako spam? Raczej nie, ponieważ oba wpisy są „na zero” – dosłownie i przenośni.
No nic, grzebiemy dalej w niezwykle rozbudowanych statystykach fan page’a i postów. Zerkamy do rubryki „post clicks” i dostajemy olśnienia…
Post nr.1 – 785 kliknięć, w tym 602 w link
Post nr.2 – 234 kliknięć, w tym 155 w obrazek
No i oto rozwikłaliśmy zagadkę 🙂
Teraz chciałbym pozdrowić i przestrzec jednocześnie osoby, które oceniają fan page po liczbie lajków, komentarzy i udostępnień. Fan page Brief nie jest prowadzony pod hasłem „sztuka dla sztuki”. Jest on narzędziem, które ma określony cel – zbieranie odwiedzin na stronę WWW, czyli główną platformę komunikacji marki w internecie.
Jak się okazało pozory mylą, również dane z Sotrendera nie pokazują „drugiego dna”.
Mam nadzieję, że chłopaki mi głowy nie ukręcą przy następnym spotkaniu za ten wpis 😉