Drugie dno fan page’y

engagement

Dostałem feedback, że fan page Brief jest nudny, ma nieciekawą komunikację i tak dalej. Na początku pobłażliwie się uśmiechnąłem w stylu „bitch please”. Jednak po chwili naszła mnie refleksja, która skłoniła mnie do napisania tego wpisu.

Mam zatem dla Was zagadkę. Który z poniższych postów jest lepszy/ciekawszy/bardziej angażujący?

Post nr.1

Like: 9
Komentarze: 2
Udostępnienia: 1

Post nr.2

Like: 115
Komentarze: 1
Udostępnienia: 29

Czy już macie swojego faworyta? Prawda, że post nr.2 jest ciekawszy i bardziej angażujący?
Sprawdźmy też jakie wskaźniki Interactivity Index oba posty uzyskały w panelu Sotrendera.

Post nr.1 – 33
Post nr.2 – 583

Można łatwo osądzić, że post nr.2 jest ponad 17. razy lepszy od swojego konkurenta 😉

Ale czy na pewno?

Spójrzmy jeszcze na zasięgi, aby się upewnić. Ale powinno to być formalnością ponieważ dysproporcja udostępnień to 29 do 1 na korzyść naszej dwójki. Fan page Brief liczy 13922 fanów w chwili gdy przygotowuje ten wpis.

Post nr.1 – 9540 zasięgu
Post nr.2 – 6444 zasięgu

No i mamy jedno wielkie #wtf. Ba! Post nr.2 jest starszy od konkurenta o całe 4 dni.
Może chodzi o tak zwany „negative feedback”, czyli zgłoszenie postów jako spam? Raczej nie, ponieważ oba wpisy są „na zero” – dosłownie i przenośni.

No nic, grzebiemy dalej w niezwykle rozbudowanych statystykach fan page’a i postów. Zerkamy do rubryki „post clicks” i dostajemy olśnienia…

Post nr.1 – 785 kliknięć, w tym 602 w link
Post nr.2 – 234 kliknięć, w tym 155 w obrazek

No i oto rozwikłaliśmy zagadkę 🙂
Teraz chciałbym pozdrowić i przestrzec jednocześnie osoby, które oceniają fan page po liczbie lajków, komentarzy i udostępnień. Fan page Brief nie jest prowadzony pod hasłem „sztuka dla sztuki”. Jest on narzędziem, które ma określony cel – zbieranie odwiedzin na stronę WWW, czyli główną platformę komunikacji marki w internecie.

Jak się okazało pozory mylą, również dane z Sotrendera nie pokazują „drugiego dna”.

Mam nadzieję, że chłopaki mi głowy nie ukręcą przy następnym spotkaniu za ten wpis 😉

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ