Otóż tego dnia w Nowym Jorku odbędzie się premierowa, bo pierwsza konferencja „Facebook Marketing Conference” (fMC). Oczywiście facebookowym zwyczajem, część konferencji będzie transmitowana na żywo w sieci. Na fMC możemy się spodziewać ogłoszenia przez, między innymi, Sheryl Sandberg kilkunastu zmian na największej social mediowej platformie świata…
Jakie to będą zmiany? Jest już niemal pewne ogłoszenie zasad i czasu kiedy fan page zostaną przemienione na timeline’y. Świadczą o tym zapytania do użytkowników odnośnie poprawności tłumaczeń frazy „fan page timeline”.
Warto zastanowić co „utimelinowienie” stron brandowych zmieni. Na pewno rozpocznie się wysyp ciekawych kreacji, agencje i brand managerowie będą miały co robić. Ale co jednocześnie stanie się z milionami zakładek skrzętnie dodawanymi przez ostatnie lata? Być może znikną całkowicie? Nie będę zdziwiony ponieważ obecnie i tak mają odwiedzalność na poziomie maksymalnie 5-10% liczby wszystkich fanów danej strony.
A może zostaną mocniej wyeksponowane, dzięki czemu strona na facebooku będzie bardziej atrakcyjna od standardowej strony korporacyjnej?
Wiadomo jedno: oczy tysięcy osób odpowiedzialnych za obecność marek w social media będą tego dnia zwrócone na Nowy Jork.
Czy możemy się spodziewać jeszcze czegoś? Zapewne tak! Chociażby zmian w addsach polegających na zmianie ich pozycjonowania w facebookowym layoucie. Prawdopodobnie zostanie również skrócony w nich tekst do 90 znaków z obecnych 135.
Jednak pamiętajmy, aby zachować czujność przed i po fMC. Zeszłoroczna konferencja F8 sama w sobie oprócz przedstawienia timelinów dla profili użytkowników nie pokazała wiele, jednakże podczas poprzedzających ją 2 tygodni wprowadzono kilka równie ważnych zmian.
Blogografia:
Trochę info na temat fMC
Post po zeszłorocznej konferencji F8