Złodzieje kreatywności 

Dziś przeczytałem o kolejnej kradzieży pracy/zdjęcia z portalu społecznościowego deviantart.com. Nieważne jest nawet już kto? komu? co? Bardziej mnie zastanawia fakt, iż koncerny odzieżowe nie zmieniają nastawienia i nie dostrzegają szansy na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki.
Czy nie lepiej byłoby ogłosić konkurs na projekt ubrania? Nagrodą bony na zakupy no i oczywiście zwycięskie projekty zostaną włączone do nowej kolekcji. Super sprawa! Przywiązanie klientów, uczciwość, reklama…
Ale widać bardziej opłacalna jest nowa afera, która w sieci web2.0 roznosi się z prędkością błyskawicy.
A może takie marki jak H&M, Reserved oraz całe portfolio marek od Inditexu mają tak silną pozycję, tak duży utarg, iż afery i kilkaset klientów mniej nie są w stanie zachwiać ich pozycją??
Kto to wie 😉

Innym wytłumaczeniem zjawiska coraz częstszych kradzieży prac z internetu jest brak kreatywności i pomysłów u „projektantów”. Koncern wymaga setek nowych wzorów rocznie. No i taki biedny pan/pani mając deadline asap a pustke w głowie loguje się i rżnie innych kreatywność ponieważ nie chce stracić posady….

Ech…. pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

POLULARNE WPISY

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

DODAJ KOMENTARZ