Skip to content
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
  • Aktualności
        • NAJNOWSZE WPISY

          Aktualności Social Media

          Social Dilemma: czy warto obejrzeć nowy dokument Netflixa?

          Aktualności Social Media

          KFC i niespodziewana zmiana zdjęcia profilowego na Facebooku

          Aktualności

          Goldenline: reaktywacja polskiego serwisu

  • Social media
        • NAJNOWSZE WPISY

          Social Media

          Jak zmieniły się media społecznościowe w ciągu dekady?

          Social Media

          Social media: czym są i dlaczego z nich korzystamy

          Social Media

          Trendy social media 2021

  • Marketing
        • NAJNOWSZE WPISY

          Marketing

          5 rzeczy, które musisz sprawdzić przed uruchomieniem kampanii reklamowej

          Marketing

          Era śmieciowego contentu w social media

          Marketing

          Social media i komunikacja online w hotelarstwie – webinar

  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie

PO kupuje fanów z Turcji?

  • , Marketing
wzrosty PO

A może padło ofiarą „ataku” nieprzychylnej organizacji? Ciężko ocenić i lepiej wstrzymać się z osądami. Jednak pytanie należy zadać, bo jeśli rzeczywiście ktoś z PO kupuje fanów, to jest to najzwyklejsze oszustwo, które wiodącej partii politycznej nie przystoi.

Po wejściu na oficjalny profil Platformy Obywatelskiej na Facebooku wystarczy kliknąć w ikonkę z liczbą fanów. Od razu widzimy podstawowe informacje o fanach takie jak wiodąca grupa wiekowa, lokalizacja czy bieżąca dynamika wzrostu fanów i liczby „osób, które mówią o stronie” (ang. people talking about). Te statystyki są dostępne nawet dla użytkowników serwisu, którzy nie są administratorami fan page’y.

W przypadku fan page’a PO większość fanów jest w wieku 18-24 lata, co nie jest niczym dziwnym. Ba! Nawet dobrze się składa, że młodzi ludzie interesują się polityką. Jednak spore kontrowersje wzbudza fakt, że największa liczba fanów pochodzi ze stolicy Turcji. Dziwne, jak na liczący 48 tysięcy fanów fan page polskiej partii politycznej…

Druga niepokojąca rzecz w widocznych statystykach to fakt, że 9 stycznia do fan page’a dołączyło około 4,5 tysiąca nowych fanów. I zdecydowanie nie jest to tak zwany wzrost generyczny, który we wcześniejszym okresie był zerowy!

::

Na pewno cała sytuacja powinna zostać wyjaśniona przez osoby odpowiedzialne za profil Platformy na Facebooku. Jednak przestrzegam przed przedwczesnym kamieniowaniem.
Ktoś mógł „kupić” fanów z Turcji, tylko po to, aby wzbudzić kontrowersje. Serwisy aukcyjne, takie jak Allegro, pozwalają szybko i bezproblemowo kupować fanów nie tylko do fan page’y, których jesteśmy administratorami. Wystarczy podać url.
Koszt 5 tysięcy fanów to wydatek rzędu 50 do 150 złotych (można na fakturę). Narobienie problemów i kryzys wizerunkowy wywołany anonimowo za taką kwotę? Bezcenne.

Chociaż z drugiej strony mam nadzieję, że osoba, która zrealizowała takie „zamówienie” wskaże zleceniodawce.

I tutaj nachodzi mnie smutna konkluzja: jak piekielnie łatwo jest w czasach internetu i mediów społecznościowych coś zniszczyć. Nieważne czy jest to osoba, instytucja czy firma. Za 100 złotych i poświęcenie godziny czasu możemy obrócić w pył coś co było budowane latami.

::

Jakie jest Wasze zdanie na temat tureckich fanów PO?

O autorze

Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >




POLULARNE WPISY

Jak stworzyć viral content?

Grupy na Facebooku: poradnik jak z nich korzystać

Kiedy publikować w social media

Kiedy publikować na Facebooku, Twitterze, Instagramie i LinkedIn?

Community Manager: zakres obowiązków i zarobki




UDOSTĘPNIJ

Zobacz również na moje szkolenia

SZKOLENIA

DODAJ KOMENTARZ

Blog o marketingu, reklamie, mediach i trendach. Zapraszam do kontaktu.

Envelope Facebook-f Twitter Linkedin-in Instagram

O MNIE

36297895_2114713721891794_5127072511875350528_n
Pracę z mediami społecznościowymi rozpocząłem w 2010 roku w agencji Ogilvy Interactive. Kolejne doświadczenie zdobywałem jako dyr. ds. mediów internetowych w magazynie branżowym Brief oraz product manager w Grupie Onet-RAS oraz social media manager w Edipresse Polska.  Czytaj więcej >

STRONY

  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie
Menu
  • Aktualności
  • Social Media
  • Marketing
  • Więcej
    • Współpraca
    • O mnie