niedziela, 10 września 2017

Jak zwiększyć zaagangażowanie na Facebooku?


Według badania Buzzsumo polegającego na analizie aż 880 milionów postów, ogólne zaangażowanie dotyczące jednego postu (marki albo wydawcy) spadło w tym roku o około 20 procent. W jaki sposób możną tę stratę nadrobić? Oto kilka trików, które pozwolą Wam zwiększyć zaangażowanie w postach na Facebooku.

Dlaczego zaangażowanie na Facebooku spada? Główną przyczyną jest rosnąca liczba treści. Gdyby nie algorytm wybierania treści w newsfeedach (potocznie nazywanym edgerankiem) to każdy użytkownik przeciętnie dostawałby każdego dnia nawet 1500 treści. Gdyby na każdą z nich miałby poświęcić 3 sekundy, to dziennie straciłby na ich przeglądaniu 1 godzinę i 15 minut.

Należy też pamiętać, że z każdym kwartałem rosną wydatki marek na reklamę na Facebooku. Oczywiście Facebook nie może nas dosłownie zalać reklamami, zwłaszcza kosztem ograniczenia liczby postów od naszych znajomych. Dlatego też marki i wydawcy tracą zasięg organiczny, co oczywiście przekłada się też na spadki zaangażowania.

Oto obiecane sposoby na zwiększenie zaangażowania:

Wykorzystuj opcję "czytaj więcej" w postach

Standardowo widać tylko 5 wersów tekstu opisu. Jeśli nasz post jest dłuższy to wtedy resztę widzimy po kliknięciu w "czytaj więcej". Takie kliknięcie jest przez Facebooka interpretowane jako zaangażowanie, dzięki któremu post uzyskuje większy zasięg (a co za tym idzie kolejne polubienia, reakcje itd).


Oczywiście należy dążyć do sytuacji, w której odbiorca po kliknięciu rzeczywiście dostanie więcej treści, a nie tylko śmieszną emotikonkę ;-)

Używaj dużych grafik

Chodzi o grafiki 800x1200 pikseli. Zajmują dużą powierzchnię, dzięki czemu przyciągają uwagę użytkowników bardziej niż posty z linkami. Jest to też format idealnie pasujący do przeglądania Facebooka na telefonach (blisko 90 proc. wykorzystywania serwisu w Polsce odbywa się właśnie na urządzeniach mobilnych).




Osadzaj najlepsze posty na swojej stronie bądź artykułach

Dzięki temu dostaną "drugie życie" i kolejne udostępnienia. Osadzony w treści post (jak powyżej grafika z przepisem na napoleonkę) bardziej przykuwa uwagę niż podlinkowany tekst. Dodatkowo kieruje osoby, które trafiły na Twoją stronę WWW z wyszukiwarki, na Twój fan page na Facebooku.

Pamiętaj, że taki post możesz też osadzić w wysyłkach mailingowych.


Zamieszczaj różnego rodzaju treści

Nie skupiaj się wyłącznie na postach w postaci linków czy grafik. Staraj się, aby treści na Twoim fan page'u były różnorodne. Dlaczego? Ponieważ są osoby (fani), którzy chętniej angażują się w grafiki niż w linki czy wideo (i na odwrót). Poza tym nie możesz sprawić, żeby po pewnym czasie Twoje posty znudziły użytkowników! Dlatego zaskakuj ich różnymi formatami.



Monitoruj inne fan page

Możesz to zrobić dodając w statystykach własnego fan page'a kilka stron, które uważasz, że warto obserwować lub/i są Twoją konkurencją. Po kliknięciu w jego nazwę Facebook pokaże Ci najbardziej angażujące posty, które zamieścił. Warto regularnie je monitorować w poszukiwaniu inspiracji.

Aczkolwiek nie zrozum mnie źle - nie chodzi o to, żebyś kopiował posty jeden do jednego. Inspiruj się, podglądaj i analizuj treści, które najbardziej interesują Twoją grupę docelową.

Nie bądź żyła, udostępniaj treści innych

Jeśli bloger zajmujący się Twoją kategorią produktów lub usług popełnił ciekawy, wywołujący zaangażowanie wpis to nie miej oporów przed zamieszczeniem go na swoim fan page'u. Po pierwsze masz wtedy pewność, że ta treść wzbudzi zaangażowanie. Po drugie takie wrzutki są idealne gdy Tobie brakuje pomysłu na content. Wtedy na siłę wymyślasz jakieś treści, które zazwyczaj nie wywołują dużego zaangażowania. Po trzecie - słyszałeś o regule wzajemności? ;-)

Na fan page'u swojego bloga dosyć często udostępniam ciekawe wpisy lub materiały wideo pokazujące ciekawe kampanie reklamowe czy nowe technologie. Zwłaszcza materiały wideo wywołują duże zaangażowanie (które uznawane jest za wygenerowane przez Whysosocial) i potrafią przyciągnąć wielu nowych fanów.

::

A jakie Wy macie sposoby na zaangażowanie fanów?
Macie swoje sprawdzone sposoby? Zachęcam do dzielenia się doświadczeniem w komentarzach!



Marketing

Blogosfera

Copyright © 2014 Why so social