środa, 20 kwietnia 2016

Jak zwiększyć zasięg postów? 9 przydatnych porad

Obecnie większość specjalistów od mediów społecznościowych zadaje sobie pytanie jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku. Nie da się ukryć, że moderowanie i prowadzenie działań na tym portalu wymaga coraz więcej czasu. Oto 9 sposobów jak osiągnąć swoje cele i dotrzeć do jak największej liczby użytkowników na Facebooku.




1. Zachęcaj do interakcji takich jak komentowanie, udostępnianie i klikanie w link. Dzięki temu Facebook weźmie Twój post za bardziej angażujący i wyświetli go większej liczbie użytkowników.

2. Kluczowe są pierwsze minuty po opublikowania postu. Im więcej interakcji zdobędzie w pierwszym kwadransie, tym większa szansa, że jego zasięg wzrośnie. Zwłaszcza jeśli będzie miał dużo udostępnień.

3. Sprawdź w Facebook Insights, w których godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni i wtedy zamieszczaj posty.

>>> Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów na Facebooku?

4. Taguj osoby i fan page, których treść dotyczy. Dzięki temu zwiększa się szansa, że również ich fani zobaczą Twój post. Jednak nie przesadzaj z tym! Zwłaszcza jeśli chodzi o tagowanie osób, bo może to być uznawane za spam

5. Nie ograniczaj się do contentu jednego rodzaju – na przykład tylko linki, albo tylko zdjęcia. Staraj się postować linki, zdjęcia i wideo (natywne, nie link z Youtube’a). Na Facebooku jest grupa użytkowników, która nie klika w linki, ale za to chętnie wchodzi w interakcje ze zdjęciami grafikami i na odwrót

6. Jeśli po 10-20 minutach pod Twoim postem nie ma zbyt dużo interakcji (albo jest mniej niż zazwyczaj), to nie bój się edytować postu zmieniając jego treść czy opis.

>>> Reklama na Facebooku. Jak zacząć? Poradnik

7. Wykorzystuj emotikonki oraz oznaczenia stanu (np. czuję się świetnie). Dzięki temu post ma coś ekstra co przyciągnie uwagę odbiorców i być może skłoni ich do aktywności w postaci komentarza czy udostępnienia. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z ilością emotikonek – no chyba, że prowadzisz fan page dla „gimbazy” ;-)

8. Po zamieszczeniu postu, zamieść od razu pierwszy komentarz jako fan page. Dzięki temu odbiorcy chętniej wejdą w dyskusję!

9. Ludzie chętniej angażują się w posty, gdzie jest dużo interakcji – zwłaszcza komentarzy. Dlatego, w ramach utrwalenia, przeczytaj jeszcze raz punkt pierwszy tego zestawienia ;-)

>>> Ile kosztuje fan page na Facebooku?

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social