środa, 23 marca 2016

Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów na Facebooku?

Pytanie o bezpłatne zwiększenie liczby fanów na Facebooku otrzymuję dosyć często. Oczywiście o wiele lepiej jest ich pozyskiwać z płatnych kampanii, ale dla tych co nie mają budżetu, ten krótki poradnik powinien się przydać.

Zacznijmy od pytania czy liczba fanów jest ważna? Oczywiście, że tak! Dzięki nim zwiększa się zasięg naszych treści. Załóżmy, że przeglądamy fan page włoskich restauracji. Mając do wyboru dwie równie atrakcyjne strony (pod kątem oferty i contentu), to wybierzemy tą z 500 fanami, czy z 7000? Większość z nas oczywiście pójdzie do tej, która uzbierała więcej fanów.

Zapewne Drogi Czytelniku zaprzeczysz tym słowom, ale Ty jesteś świadomym użytkownikiem mediów społecznościowych, wiesz jak one działają. Jednak ponad połowa użytkowników Facebooka nie myśli tak jak Ty - myśli prostymi schematami i nie zagłębia się w takie rzeczy jak sprawdzenie jak wielu jest Turków, Pakistańczyków i hindusów na polskim fan page'u restauracji.

Oczywiście pożytku z takich "zagranicznych fanów" nie ma, oprócz większej liczby na profilu. Dlatego też dzieląc się poniższymi wskazówkami mam na myśli fanów, którzy na serio zaangażują się w nasze treści lub staną się naszymi klientami.


Przez ten wpis będę znienawidzony przez połowę branży social w Polsce na czele z domami mediowymi.Zobaczcie jak wycenić prowadzenie fan page'a na Facebooku!
Opublikowany przez Why so social na 4 luty 2016

Jak za darmo zwiększyć liczbę fanów?



1. Aktywne komentowanie jako fan page. Jest to droga dla bardzo cierpliwych i mających dużo czasu ludzi. Lepiej sprawdza się komentowanie na stronie WWW (gdzie jest wtyczka z komentarzami Facebooka), niż w postach. Ważne, żeby to były merytoryczne, wnoszące coś do dyskusji komentarze. Jeśli do tego dodajemy jakikolwiek link czy zachętę do polubienia, to z miejsca jesteśmy uważani za spam. Od razu możemy też sobie darować wrzucanie trywialnych komentarzy typu "Bardzo fajny tekst" czy "Zgadzam się z tą treścią" itp.


2. Zadbaj o wtyczki społecznościowe na swojej stronie. Taka wtyczka powinna pojawić się na stronie głównej prowadzonej przez Ciebie strony bądź bloga, jak również na artykułach. Wejdź do Google Analytics i sprawdź, które Twoje treści mają największy organiczny ruch. Potem w każdej z nich dodaj baner/osadź fan page z zachętą do polubienia. Zrobisz to raz, a efekt będzie trwał wiecznie ;-)


3. Prowadź aktywnie swój fan page. Jeśli nie masz wystarczająco swoich treści do zamieszczania, to korzystaj z innych, które mieszczą się w zakresie tematycznym Twojego fan page'a. Nie obawiaj się tego, że robisz ruch komuś innemu. Jeśli prowadzisz bloga kulinarnego i nowy wpis przygotowujesz raz na tydzień, to w pozostałe dni udostępniaj wpisy innych blogerów czy serwisów kulinarnych.


Oczywiście wybieraj te, które mają największe zaangażowanie. Dzięki temu masz szansę na udostępnienia i polubienia strony. Dodatkowo dla Facebooka jest to sygnałem, że dostarczasz ciekawy, angażujący content, co zaowocuje lepszymi zasięgami podczas zamieszczania wpisów kierujących do twoich wpisów. Wybieraj głównie wideo natywne - one generują największe zaangażowanie.


4. Kampanie skierowanie na ruch na stronę. Gdy prowadzisz na Facebooku płatną kampanię, której celem jest skierowanie ruchu na stronę to nie płacisz za fanów, którzy dzięki tej kampanii polubili Twój fan page. Za darmo? Za darmo, więc do zestawienia się nadaje ;-)

::

Niestety drogi na skróty już dawno temu na Facebooku się skończyły. Można osiągnąć duży wzrost liczby fanów czy zaangażowania, ale do tego potrzebny jest świetny, unikatowy content jak również przynajmniej kilkadziesiąt złotych (wtedy mamy zasięg sięgający nawet kilkaset tysięcy osób).


Dlatego mimo wszystko zachęcam do korzystania z reklam na Facebooku. Poniżej 2 linki do poradników:


>>> Reklama na Facebooku: jak zacząć? Poradnik
>>> Promowanie postów na Facebooku. Poradnik

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social