sobota, 8 sierpnia 2015

2 cechy niezbędne do osiągnięcia sukcesu

Jakie cechy sprawiają, że jedni jeżdżą do pracy Autosanem, a inni nowym modelem BMW? Dlaczego ci co skończyli najlepsze uczelnie często mają mniej pieniędzy niż "chłopaki bez szkoły"?


Mówi się, że edukacja i wiedza są najważniejsze. To one determinują kto osiągnie sukces w życiu zawodowym. Dariusz Mioduski, kiedyś prawa ręka Jana Kulczyka, dziś właściciel Legii Warszawa, ukończył tą samą uczelnię co Barack Obama. Ba! Razem grali w koszykówkę! A ile jest osób, którym edukacja wcale do osiągnięcia podobnych sukcesów nie była potrzebna? Co mają w sobie: jakie cechy i umiejętności?

Autentyczność

Trzeba być sobą, nie ściemniać. Internet i media społecznościowe sprawiły, że społeczeństwo szybko wyczuje fałsz. Równie szybko zniszczy fałszywego człowieka. Kiedyś, jeśli spaliłeś się w jednym mieście, jechałeś do drugiego. Dziś jak się spalisz, to wszędzie od razu.

Podstawą sukcesu są ludzie. To oni zostają fanami, to oni kupują Twój produkt, to oni głosują na Ciebie w wyborach. Ze swoimi wyborami chcą się czuć pewnie. Dlatego też nie udawaj głupszego niż jesteś, bo wyjdziesz na błazna (Wojewódzki). Nie udawaj też mądrzejszego bo wyjdziesz paradoksalnie na jeszcze większego idiotę.

Bądź sobą, a wtedy ściągniesz do siebie osoby podobne do Ciebie. Mądry nigdy nie pójdzie za, nie posłucha głupiego. Wbrew pozorom osoba z IQ 80 nie posłucha też tego z IQ powyżej 140. Pamiętaj o tym. Na świecie jest wystarczająco dużo osób, które za Tobą pójdą jeśli będziesz autentyczny - wystarczająco dużo, żebyś sprzedał swój towar czy osiągnął sukces w wyborach.

Zasada autentyczności dotyczy też tego czym się zajmujesz. Rób to co lubisz i w czym jesteś dobry, rób to co Cię jara. Nie łap się za tematy, w których można zarobić więcej, jeśli będziesz musiał się do nich zmuszać.

Przedsiębiorczość

Nie wiem czy nie jest to najważniejsza cecha. Musisz po prostu zacząć robić biznes. Nie szukać wymówek, nie płakać nad tym, że potrzeba Ci kilkadziesiąt tysięcy złotych na start. Odłóż, pożycz, znajdź wspólnika - ale działaj. Bądź odważny. Najwyżej wpierdolisz się w długi na parę lat, ale pamiętaj, że nie myli się tylko ten co nic nie robi.

Zacznij od sprzedawania paru koszulek w miesiącu. Oferuj jakąś sensowną usługę. Wynajmij kawalerkę na swoje biuro. Cokolwiek.

Poszukaj gdzie możesz zainwestować kilkaset złotych miesięcznie. Bądź też cierpliwy, bo czasami zaczynasz od inwestycji 100 złotych na miesiąc, by po roku z sukcesem inwestować kilka tysięcy. Ale też nie przywiązuj się do rzeczy, które się nie spłacają i nie pokazują rosnącego trendu.

Lepiej też zacząć od rzeczy małych i je rozwijać. Nie masz szans na zrobienie drugiego Facebooka czy nawet Brand24. Ciesz się, że ze sprzedaży skarpetek masz parę stów do przodu miesięcznie i pomyśl co zrobić, żeby było to parę tysięcy w następnym roku.

::

Takie cechy jak komunikatywność, szczęście, wiedza pomagają w osiągnięciu sukcesu, ale moim zdaniem autentyczność i przedsiębiorczość są absolutnie niezbędne. Osoba przedsiębiorcza swoje braki nadrobi zatrudniając osoby z odpowiednimi kompetencjami.

Najlepszym przykładem jest Popek z Gangiem Albanii. Ani nie są piękni, ani jakoś wybitnie uzdolnieni czy inteligentni. Są za to autentyczni i przedsiębiorczy. Nie udają, chodzą do klubów gogo i kasyn, piszą o nich teksty i nagrywają teledyski. Możesz sprzed ekranu swojego Maca kupionego na 36 rat śmiać się z nich, ale to oni dobrze się bawią w życiu. To oni płacą tysiąc złotych w klubie za szampana lub obstawiają w ruletkę po kilka stów na swoje ulubione numery...

>>> Życzę Wam śmierci durnie
>>> Agencja reklamowa i towarzyska: podobieństwa i różnice


Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social