piątek, 19 czerwca 2015

Facebook wspiera MŚP w Polsce

18 czerwca w Warszawie odbyło się wydarzenie "SMB - Boost Your Business" zorganizowane przez Facebooka oraz Krajową Izbę Gospodarczą. Jego celem było pokazanie, że mali i średni przedsiębiorcy mogą znacznie zwiększyć swoje zyski dzięki e-commercowi i wykorzystaniu nowych technologii.


Nie od dziś wiadomo, że małe i średnie przedsiębiorstwa są traktowane jak zbędne koło u wozu. Wozu, który bez tego koła tak naprawdę daleko nie zajedzie. MŚP to obecnie 99 proc. wszystkich firm w Polsce, dają też zatrudnienie 68 proc. pracowników i są odpowiedzialne za ponad połowę naszego PKB. Dane te mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby MŚP częściej korzystały z mediów społecznościowych (8,1 proc. w Polsce vs. 14 proc. w UE) oraz decydowały się na sprzedaż swoich produktów oraz usług w internecie (9,3 proc. vs 15 proc. w UE).

Dlaczego temat MŚP jest ważny dla Facebooka? Po pierwsze na świecie już ponad 40 mln takich firm założyło fan page, aby komunikować się z klientami. Jednak najciekawsze jest to, że w Polsce 84 proc. użytkowników serwisu jest fanem przynajmniej jednego fan page'a należącego do MŚP.


- Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób - mówi Robert Bednarski, dyrektor
na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku. - Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego każdego miesiąca dwa miliony MŚP aktywnie inwestuje na Facebooku. W stosunku do ubiegłego roku ta liczba zwiększyła się o 50 proc. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju - dodaje Bednarski.

::Dowiedz się::



Podczas konferencji przedstawiono też kilka przykładów tego jak MŚP mogą wykorzystać potencjał Facebooka. Oczywiście nie jest tajemnicą, że serwis z Menlo Park liczy, że dzięki takim działaniom jak powyższa konferencja, zdobędzie nowych klientów płacących za reklamy. Jednak w momencie gdy mały przedsiębiorca będzie w stanie z 1 złotówki wydanej na Facebooka wygenerować kilka złotych przychodu, to takie inicjatywy są bardzo mile widziane jako wspomagacze polskiej gospodarki.


- Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio 14 razy dziennie, a w Polsce robi to ponad 6 milionów ludzi dziennie - powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce. - To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw – wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności.

::Poradnik::

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social