wtorek, 2 czerwca 2015

Agencja reklamowa i towarzyska: podobieństwa i różnice


Poniższe zestawienie należy potraktować z przymrużeniem oka. Ma na celu wywołanie uśmiechu na Waszych twarzach, a nie nagonki na agencje reklamowe. Chociaż niektóre porównania są niebezpiecznie blisko rzeczywistości…


Zestawienie zacznijmy od relacji na linii agencja - klient.


1. w agencji towarzyskiej klient płaci od razu, w reklamowej po paru miesiącach i kilku ponagleniach

2. w agencji reklamowej za określoną na początku kwotę trzeba zrobić 2 razy więcej niż na początku ustalono. W towarzyskiej wizyta nie “przeciągnie” się na dodatkowe godziny

3. w agencji towarzyskiej “po” nie powiesz, że seks Ci się nie podobał i poprosisz o inny. W reklamowej klient łaskawie akceptuje średnio co 5 projekt po 17 poprawkach

4. w agencji towarzyskiej nie ma “poprawek”. Swoją drogą, ciekawe jakby wyglądały ;-)

5. agencja reklamowa na przyjście klienta musi się przygotowywać przez długie tygodnie (prezentacja, brief i inne pierdoły). Do towarzyskiej klient przychodzi bez zapowiedzi i otrzymuje to, za co zapłacił

6. w agencji towarzyskiej nie powiesz: “nie przesadzaj, to zajmie Ci tylko dodatkowe 10 minut”

7. agencje towarzyskie nie wysyłają swoim klientom kartek na święta

8. w sumie to oba rodzaje agencji są otwarte dla klientów całą dobę

9. agencje reklamowe nie zostawiają ulotek za wycieraczkami 

10. agencje towarzyskie nie zamieszczają informacji o nowych pracownikach w portalach 
branżowych

11. w agencjach towarzyskich klienci raczej nie chcą wszystkiego na CITO czy ASAP

12. w agencjach reklamowych klientami są również kobiety

13. za ru…nie w d..ę nie trzeba dopłacać w agencji reklamowej

14. do obu agencji często jeździsz taksówką

15. w agencji towarzyskiej klienta witają szampanem, w reklamowej podłą kawą

16. w towarzyskiej nie ma wyjazdów integracyjnych

::Przeczytaj też::


17. w agencji reklamowej pójście do łóżka z klientem jest nie na miejscu

18. z agencji towarzyskiej nie da się przejść “na stronę klienta” (chyba ;-)

19. do agencji towarzyskiej nie wysyła się maili

20. do agencji towarzyskiej nie przychodzi “Pan Kanapka”

21. do reklamowej nie przyjdziesz nawalony z kolegami

22. w obu agencjach trzeba być miłym i robić co każe klient, nawet jeśli nie jest w Twoim typie

23. w agencji towarzyskiej jeden pracownik nie może obsługiwać jednocześnie kilku klientów na raz. 

24. stawki godzinowe w obu agencjach są podobne

25. w agencji towarzyskiej nie ma stażystek pracujących za darmo

26. czasami w agencji reklamowej dają pracownikom kartę Multisport

27. w agencjach towarzyskich nie robią wideo case studies

28. … i nie wręczają sobie za nie nagród 

29. agencje towarzyskie nie mają prasy branżowej

30. w obu występuje wypalenie zawodowe po trzydziestce

31. agencje towarzyskie nie współpracują z blogerami i influencerami

32. kilka agencji towarzyskich tej samej sieci może być w jednym kraju lub mieście

33. CFO agencji towarzyskiej jeździ BMW i często chodzi na siłownię



Jeśli macie pomysł na kolejne podpunkty to czekam na nie w komentarzach ;-)

::Przeczytaj też::

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social