czwartek, 7 listopada 2013

Drugie dno fan page'y

zaangazowanie na facebooku

Dostałem feedback, że fan page Brief jest nudny, ma nieciekawą komunikację i tak dalej. Na początku pobłażliwie się uśmiechnąłem w stylu "bitch please". Jednak po chwili naszła mnie refleksja, która skłoniła mnie do napisania tego wpisu.

Mam zatem dla Was zagadkę. Który z poniższych postów jest lepszy/ciekawszy/bardziej angażujący?




Post nr.1

Like: 9
Komentarze: 2
Udostępnienia: 1





Post nr.2

Like: 115
Komentarze: 1
Udostępnienia: 29
















Czy już macie swojego faworyta? Prawda, że post nr.2 jest ciekawszy i bardziej angażujący?
Sprawdźmy też jakie wskaźniki Interactivity Index oba posty uzyskały w panelu Sotrendera.

Post nr.1 - 33
Post nr.2 - 583

Można łatwo osądzić, że post nr.2 jest ponad 17. razy lepszy od swojego konkurenta ;-)


Ale czy na pewno?


Spójrzmy jeszcze na zasięgi, aby się upewnić. Ale powinno to być formalnością ponieważ dysproporcja udostępnień to 29 do 1 na korzyść naszej dwójki. Fan page Brief liczy 13922 fanów w chwili gdy przygotowuje ten wpis.

Post nr.1 - 9540 zasięgu
Post nr.2 - 6444 zasięgu

No i mamy jedno wielkie #wtf. Ba! Post nr.2 jest starszy od konkurenta o całe 4 dni.
Może chodzi o tak zwany "negative feedback", czyli zgłoszenie postów jako spam? Raczej nie, ponieważ oba wpisy są "na zero" - dosłownie i przenośni.

No nic, grzebiemy dalej w niezwykle rozbudowanych statystykach fan page'a i postów. Zerkamy do rubryki "post clicks" i dostajemy olśnienia...

Post nr.1 - 785 kliknięć, w tym 602 w link
Post nr.2 - 234 kliknięć, w tym 155 w obrazek

No i oto rozwikłaliśmy zagadkę :-)
Teraz chciałbym pozdrowić i przestrzec jednocześnie osoby, które oceniają fan page po liczbie lajków, komentarzy i udostępnień. Fan page Brief nie jest prowadzony pod hasłem "sztuka dla sztuki". Jest on narzędziem, które ma określony cel - zbieranie odwiedzin na stronę WWW, czyli główną platformę komunikacji marki w internecie.

Jak się okazało pozory mylą, również dane z Sotrendera nie pokazują "drugiego dna".

Mam nadzieję, że chłopaki mi głowy nie ukręcą przy następnym spotkaniu za ten wpis ;-)

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social