środa, 4 lipca 2012

Owsianka seksem zakrapiana

Coraz trudniej o zaangażowanie fanów w dyskusje w mediach społecznościowych. Przyczyny takiego stanu rzeczy są nam wszystkim znane. Powoduje to jednak coraz częściej podbijanie "are talking about" przez niektóre agencje i klientów w sposób, delikatnie rzecz ujmując, niezrozumiały. Ostatnio granice dobrego smaku przekroczyła najzwyklejsza w świecie owsianka.


Fan page "Coś na ząb" już pewien czas temu wybrał seks i związane z nim skojarzenia jako nośnik informacji o produkcie. Czy jest to dobre dopasowanie? Oceńcie sami. Jednak ten wpis przekroczył granice dobrego smaku nie tylko w moim odczuciu. Content editor zdecydowanie nie przygotowuje wpisów wedle zasady "najważniejsze, żeby fanów nie zrazić, dopiero potem myśleć jak ich zaangażować".

Wpis nawiązuje do seksu oralnego, czyli formy współżycia preferowanej przez co trzecią kobietę (dana sprzed 5 lat za czasów kiedy studiowałem psychologię, być może procent wzrósł). Pozostała, ponad połowa jakby nie patrzeć, zapewne nie za bardzo ma ochotę patrzeć na wszystko co z seksem oralnym się kojarzy, a zwłaszcza z jego finałową częścią. Dlatego uważam ten wpis za mocno przestrzelony. Zresztą wystarczy przeczytać komentarze fanów i nie fanów.

Co jednak mnie najbardziej zasmuciło w tym wszystkim? Że na fan page'u "Coś na ząb" najbardziej aktywną grupą fanów są osoby w wieku 13-17 lat. Czy na ulicy zapytalibyście się 14 letniej dziewczynki czy umie robić dobrze w 3 minuty? Nie, ale to przecież Facebook, tutaj są inne prawa, ludzie wiedzą, że treści zamieszczane są dla żartów itp. Nieprawda! Jesteś w wieku 25-30 lat, swoje przeżyłeś i widziałeś, ale nie masz raczej zielonego pojęcia co i jak interpretuje młodzież i dzieci (!) z wyżej wymienionej grupy docelowej.

Spotkałem się z kontrargumentem, że MTV i VIVA również zamieszczają mocno nieprzyzwoite materiały i mają podobną grupę docelową. A czy to usprawiedliwia owsiankę? Czy to sprawia, że może umyć ręce (usta) i powiedzieć: "ale oni też tak robią więc dajcie nam spokój?". Zdecydowanie nie! Po drugie MTV i VIVA najbardziej pikantne programy emituje po 22, ponieważ jest pod ciągłą kontrolą KRRiT.

Nie mam w zwyczaju atakowania pod postacią upubliczniania swoich negatywnych opinii innych agencji social media. W końcu koledzy i koleżanki "po fachu", a atakowanie konkurencji to bardzo brzydki i nieczysty chwyt. Jednak tym razem myślę, że reklamowanie owsianki seksem oralnym u 13-17 latków jest o wiele cięższym grzechem...

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social