poniedziałek, 12 grudnia 2011

Wyślij wiadomość do fan page'a!

Wysyłanie wiadomości do fan page'a jest całkiem nową, a co za tym idzie nie wszędzie jeszcze dostępną funkcjonalnością. Jednak większość osób zgodzi się, że bardzo potrzebną i sprawiającą, że social media są .... mediami społecznościowymi pełną gębą.


Dokładny opis znajdziecie tutaj. Jakie zmiany do komunikacji b2c na facebook.com wprowadzi nowa funkcjonalność? Naprawdę całkiem spore!

Po pierwsze community managerowie będą mieli o wiele więcej pracy. Oprócz moderowania bieżących dyskusji na tablicy, będą musieli odpowiadać na różnej maści zapytania fanów i nie tylko (wysłać wiadomość może również użytkownik, który fanem nie jest). Weźmy dla przykładu taki fan page Coca-Coli z 36 milionami fanów. Załóżmy, że w ciągu miesiąca 1 promil fanów napisze wiadomość. Daje nam to 36 tys prywatnych wiadomości. Licząc średni czas na zapoznanie się z wiadomością i napisanie odpowiedzi (bo oczywiście KAŻDEMU powinno się odpisać) na poziomie 1 tylko minuty mamy .... 600h czyli 25 dni ciągłej pracy 24h na dobę! Miesiąc pracy dla 3 osób.
Wyliczenia dla naprawdę dużego fan page'a i do tego robione na kolanie, ale mam nadzieję, że udało mi się pokazać jaki ogrom prac dodał Mark swoim pomysłem ;)

Po drugie administratorzy mogą odpowiadać w postaci wiadomości na każdy komentarz na tablicy. Ma to swoje dobre strony bo oczywiście część "niewygodnych" dla marki dyskusji uda się wynieść poza widoczność wszystkich fanów. Jednak zmniejszy to liczbę aktywności w statystykach takich jak engagement rate.

Najważniejszy aspekt, na który chciałbym zwrócić uwagę to fakt, iż wprowadzenie wysyłania wiadomości do fan page'a prawdopodobnie zakończy erę "fan page'y za 299zł"! Bo nie wyobrażam sobie za tą cenę prowadzenia strony wraz z odpowiadaniem na zapytania użytkowników. Po prostu się nie da, a założenie fan page'a z wyłączoną opcją wysyłania wiadomości będzie mijało się z celem. Ba nawet może być szkodliwe dla marki ponieważ fani, z którymi marka nie będzie się komunikowana poczują się urażeni.

A czy wy lubicie mówić do kogoś kto nie słucha i nie odpowiada?

Marketing

Blogosfera

Wywiady

Copyright © 2014 Why so social